Ceai pentru Somn10 produse.

Arata 1 - 10 din 10 produse
Arata 1 - 10 din 10 produse

Ceai pentru somn

Importanta somnului pentru sanatate

Indiferent de varsta pe care o avem, un somn de calitate este esential pentru sanatatea fizica si psihica. Iata de ce:

  • Determina creierul sa functioneze mai bine- In lipsa somnului, este mai greu sa te concentrezi si sa retii noi informatii, importante si in formarea amintirilor. De asemenea, memoria functioneaza mai greu, iar procesele de invatare se deruleaza cu dificultate

  • Asigura o inima mai sanatoasa- Pe timpul somnului, tensiunea arteriala scade, ceea ce este binevenit pentru relaxarea vaselor de sange si a inimii

  • Mentine functionarea corecta a sistemului imunitar- Somnul sanatos impulsioneaza celulele sistemului imunitar sa contracareze mai eficient microorganismele daunatoare

  • Stabilizeaza nivelul zaharului din sange- Cand suntem in timpul somnului, cantitatea de glucoza din sange scade. In plus, corpul va castiga ragazul necesar pentru a raspunde mai bine nevoilor celulelor, iar nivelul de zahar va putea fi reglat corespunzator

  • Contribuie la mentinerea unei greutati corporale normale- Odata ce esti odihnit/a, nu vei mai avea senzatii de foame atat de puternice. In schimb, din cauza oboselii, hormonii ce regleaza apetitul (leptina si grelina) vor intra in dezechilibru, asa ca va creste predispozitia spre aparitia „atacurilor” de foame si spre tentatia de a consuma si alimente nesanatoase

  • Asigura o dispozitie mai buna- Somnul ne da si sansa de a ne regla emotiile. Oamenii de stiinta au constatat ca lipsa cronica de somn creste sansele de a ne confrunta cu fluctuatii de dispozitie, dar si cu stari depresive, de anxietate sau cu atacuri de panica

  • Creste inclusiv performantele fizice- Un somn sanatos este cel care ii va permite corpului sa se refaca asa cum trebuie, furnizandu-i iar resursele de energie necesare obtinerii unor performante sportive

Motive pentru care nu poti dormi- exemple

Faptul ca nu pot adormi, ca adormi cu dificultate sau ca ai un somn intrerupt se leaga de numerosi factori. Printre acestia se numara:

  • Stresul - Este una dintre cele mai comune cauze ale insomniilor. Daca pe timpul zilei esti distras/a de diferite activitati, noaptea este momentul in care mintea incepe sa lucreze. Gandurile pot fi atat de coplesitoare, incat iti pot crea dificultati serioase cand sa vrei sa adormi!

  • Expunerea la prea multa lumina- Lumina interfereaza adesea cu somnul tau. Cel mai bine este, pe cat posibil, sa stai cat mai departe de device-urile ce degaja lumina albastra si sa te asiguri ca in dormitor este suficient de intuneric

  • In camera in care dormi este prea cald sau prea frig- Niciuna dintre aceste extreme nu este favorabila somnului, ci dimpotriva. Important este sa-ti asiguri temperatura la care te simti cel mai confortabil!

  • Consumul de cafeina inainte de ora de culcare- Nu este binevenit, intrucat va interfera semnificativ cu capacitatea organismului de a intra in starea de relaxare necesara pentru a adormi

  • Consumul de alcool in preajma orei de culcare- Alcoolul interfereaza cu fazele somnului, mai exact cu cea numita REM, ce include capacitatea de a visa. In plus, alcoolul deshidrateaza, ceea ce iti va crea un somn mai degraba agitat

  • Diferite dureri- Pot sa influenteze semnificativ somnul, determinandu-te sa te trezesti de mai multe ori si sa-ti fie mai greu sa adormi iar

  • Unele medicamente- De pilda, beta-blocantele, alfa-blocantele (utilizate, de exemplu, pentru tratarea hipertensiunii sau a unor afectiuni ale prostatei), medicamentele antidepresive etc.iti pot afecta serios calitatea somnului

  • Hrana nepotrivita consumata in preajma orei de culcare- Anumite alimente, prea bogate in calorii, in proteine sau in grasimi, pot sa activeze excesiv sistemul digestiv, ceea ce iti va crea dificultati cand este vorba sa poti adormi

Ceai pentru somn- compozitie

Ca sa poti sa ai parte de somnul odihnitor de care ai atat de multa nevoie, ajuta-te si de un ceai. Efectele acestuia pot fi de-a dreptul surprinzatoare, mai ales daca in el se vor regasi ingrediente menite sa stimuleze somnul, sa induca o stare de relaxare generala. Printre astfel de ingrediente ar trebui sa se regaseasca:

Valeriana

Face parte dintre cele mai indicate plante care sa se afle intr-un ceai pentru somn, din urmatorul motiv: creste nivelul neurotransmitatorului numit acidul gamma-aminobutiric. Cand acesta este in cantitati mari, stimuleaza somnul.

Studiile au aratat ca persoanele care au consumat ceai de valeriana si-au imbunatatit somnul si, mai mult decat atat, au scapat de efectele adverse (cum ar fi starile de ameteala) generate de medicamentele prescrise pentru stimularea somnului. 

Musetelul

Nici aceasta planta nu ar trebui sa lipseasca din ceaiurile pentru somn. Musetelul este considerat un sedativ bland si un stimulator al somnului odihnitor. Efectele sale calmante se datoreaza mai ales apigeninului, un antioxidant care influenteaza receptorii din creier care ar putea sa duca la stari de anxietate si la imposibilitatea de a adormi.

Studiile au ajuns la concluzia ca un ceai de musetel creste calitatea somnului, fiind util chiar si in cazul persoanelor care nu se pot odihni bine din cauza unor tulburari precum ar fi depresia. 

Passiflora

Este vestita inca din cele mai vechi timpuri pentru capacitatea sa de a calma si de a induce somnul in mod natural.

Numeroase studii au evidentiat faptul ca un ceai cu passiflora va elimina insomniile si va creste calitatea somnului. Efectele sale pot fi cu atat mai puternice cu cat va fi combinata si cu radacina de valeriana. 

Roinița

Este una dintre cele mai indicate plante dintr-un ceai pentru somn, intrucat induce o stare de calm, contribuind la diminuarea stresului si la relaxarea muschilor din tot corpul. Insasi aroma ei unica antreneaza aparitia unei stari de liniste, prevenind somnul agitat. 

Teiul

Una dintre cele mai comune utilizari ale teiului este cea de contracarare a anxietatii, planta avand proprietati sedative, ce elimina stresul mental. Totodata, teiul combate fluctuatiile de dispozitie ce apar ca urmare a stresului cronic. De aceea, aceasta planta nu ar trebui sa lipseasca dintr-un ceai pentru somn, intrucat va induce o stare de relaxare pentru trup si minte. 

Lavanda

Nu poate fi sub nicio forma exclusa daca este vorba despre un ceai care sa fie potrivit pentru somn. Astfel, lavanda este renumita pentru capacitatea sa de a diminua stresul, anxietatea, ceea ce o transformă în una dintre cele mai indicate plante pentru combaterea insomniei.

Simplul demers de a mirosi lavanda inainte de culcare va institui instalarea calmului atat de necesar pentru a ne bucura de un somn mai profund. 

Menta Peppermint

Inca din vremuri indepartate s-a constatat ca un ceai care sa contina si acest tip de menta, baut inainte de culcare, nu va duce la aparitia insomniei, ci dimpotriva. De fapt, el contine substante ce actioneaza asupra muschilor, conferind o stare de calm inainte de somn. Mai mult decat atat, un ceai numai bun pentru somn ar trebui sa contina menta si pentru ca aceasta amelioreaza diferite tulburari digestive (cum ar fi flatulenta, crampele etc.), ce pot interfera cu somnul odihnitor. 

Sunătoarea

Cele mai importante proprietati ale acestei plante, care o fac ideala pentru un ceai pentru somn, sunt: stimuleaza receptorii de acid gamma-aminobutiric (inducandu-se astfel starea de somnolenta) si stimuleaza producerea de serotonina (un hormon esential pentru intrarea in starea de relaxare si pentru usurinta de a adormi). 

Florile si frunzele de paducel

Un ceai pentru somn in care sa se afle si paducel este o alegere potrivita intrucat aceasta planta este cunoscuta pentru abilitatea sa de a reduce anxietatea. In plus, pentru ca va diminua senzatia de intepaturi in piept si va scadea din frecventa palpitatiilor, acest ceai va controla mecanismul de formare a starilor de anxietate.

Efectele ceaiului de paducel asupra anxietatii, care altereaza somnul, se leaga si de reglarea nivelului tensiunii arteriale si de imbunatatirea circulatiei sangelui inclusiv in zona inimii. 

Maghiranul

Efectele sale pozitive, care il fac adecvat pentru a fi introdus intr-un ceai pentru somn, se leaga de puternicele sale proprietati sedative, ce impiedica aparitia insomniilor si induc starea de relaxare esentiala pentru a putea adormi.

In acelasi timp, maghiranul are efecte antispastice si analgezice, astfel ca va stimula somnul chiar si daca ai de suferit de pe urma unor dureri. 

Lemnul-dulce

Nu exclude nici aceasta planta dintr-un ceai special pentru somn, in conditiile in care contine un ingredient menit sa stimuleze somnul, crescandu-i calitatea. Un studiu a demonstrat ca in lemnul-dulce se afla un compus numit isoliquiritigenin, care influenteaza pozitiv ciclurile de somn, inducand somnul. 

Ceaiul pentru somn- precautii si avertizari

Fie ca vei opta pentru un ceai care sa contina doar una dintre plantele mentionate mai sus, fie ca vei opta pentru unul bazat pe o combinatie de plante, este foarte important sa nu te apuci sa il consumi fara sa ceri si sfatul unui medic. Acest demers este cu atat mai necesar cu cat este vorba despre sarcina sau despre perioada de alaptare, despre anumite intolerante pe care le ai, despre un tratament pe care il urmezi deja sau despre anumite afectiuni cu care te confrunti.

Nu uita ca aceleasi sfaturi sunt valabile si in cazul copiilor. Spre exemplu, un copil poate sa consume ceaiuri pentru somn cu anumite plante, dar altele ar trebui evitate in cazul sau. Daca, de pilda, un ceai de musetel este un sedativ potrivit pentru copiii de toate varstele, sunatoarea sau lemnul-dulce nu ar trebui consumate fara avizul unui medic pediatru.

Nu in ultimul rand, daca te stii alergic/a la anumite plante prezentate anterior, dar si la cele inrudite cu acestea, nu le pune in ceaiul tau pentru somn ca sa nu fii in situatia de a avea o reactie alergica.