Pret si Producatori

Vitamine pentru Par16 produse.

Arata 1 - 16 din 16 produse
Arata 1 - 16 din 16 produse

Vitamine pentru par

Un par care sa radieze de sanatate si frumusete este visul oricaruia dintre noi. Pentru a ni-l indeplini, trebuie sa avem grija si sa beneficiem de anumite vitamine care intretin foliculii, diminuand totodata riscul de cadere a parului. Descopera despre ce vitamine este vorba si cum iti poti asigura necesarul zilnic pentru fiecare dintre ele!

Vitamina A

Toate celulele si tesuturile au nevoie de această vitamina pentru a se dezvolta. Nu va face excepție nici părul.

Rolul vitaminei A nu este numai sa stimuleze productia normala de sebum, ce hraneste si protejeaza firele de par, ci si sa le intareasca. In aceste conditii, datorita vitaminei A parul va fi mai ferit de rupere. 

Medicii atrag insa atentia asupra urmatorului aspect: pentru ca vitamina A sa-si indeplineasca asa cum trebuie „misiunea” ei de vitamina benefica pentru par, este necesar sa se regasesca in organism in cantitati normale. Daca va exista un exces al ei, parul va fi mai predispus caderii.

In vederea prevenirii unui deficit al acestei vitamine numai bune pentru un par sanatos ar trebui ca, in functie de varsta, sa existe urmatorul aport zilnic:

  • Pentru copiii intre 1 si 3 ani: 300 mcg vitamina A 

  • Pentru copiii intre 4 si 8 ani: 400 mcg 

  • Pentru copiii intre 9 si 13 ani: 600 mcg

  • Pentru adolescentii intre 14 si 18 ani: 700 mcg/zi (pentru fete), 900 mcg/zi (pentru baieti)

  • Pentru adulți: aproximativ 770 mcg/zi

Vitaminele din grupul B-urilor

Sunt unele dintre cele mai recomandate vitamine pentru mentinerea sanatatii parului. De altfel, trebuie sa stii ca unul dintre cele mai cunoscute semne ale deficitului de vitamine B este fragilizarea si caderea parului.

Dintre vitaminele din grupul B-urilor, vitaminele B6, B7 si B12 sunt esentiale in vederea asigurarii calitatii parului. Functiile lor se refera la:

  • Asigurarea de sange si oxigen foliculilor de par- Vitaminele B sunt implicate in producerea de globule rosii, atat de necesare pentru o circulatie optima a sangelui si pentru transportul de oxigen in toate celulele si organele corpului, inclusiv la foliculi. Cu cat circulatia de la nivelul scalpului va fi mai buna, cu atat foliculii vor ramane mai mult in faza anagena (de crestere a parului)

  • Producerea de energie- Mai exact, vitaminele B contribuie la convertirea hranei in energia de care organismul are atat de multa nevoie in crestere si dezvoltare. Datorita acestor vitamine, energia va ajunge si la nivelul mitocondriilor din celulele foliculilor de par, ajutandu-le sa se dezvolte normal

In scopul evitarii unui deficit de vitamine B si pentru ca acesta sa nu interfereze cu ritmul de crestere a parului, trebuie ca zi de zi sa se asigure urmatoarele doze ale acestor vitamine: 

  • Pentru vitamina B1: 1,1 mg

  • Pentru vitamina B2: 1,1 mg

  • Pentru vitamina B3: 14 mg

  • Pentru vitamina B5: 5 mg

  • Pentru vitamina B6: 1,3 mg

  • Pentru vitamina B7: 30 mcg

  • Pentru vitamina B9: 400 mcg

  • Pentru vitamina B12: 2, 4 mcg

Vitamina C

Aceasta vitamina este cunoscuta mai ales pentru beneficiile aduse sistemului imunitar, dar este momentul sa afli ca ea este si una dintre cele mai importante vitamine pentru parul tau. Motivele pentru care vitamina C are si aceste calitati se leaga de:

  • Este un antioxidant, protejand parul de actiunea nociva a radicalilor liberi - Acestia afecteaza celulele si organele corpului, iar foliculii de par nu fac exceptie. Vitamina C actioneaza tocmai pentru a mai reduce din impactul radicalilor liberi asupra parului, ferindu-l de fragilizare, de cadere si de incaruntire prematura

  • Scade riscul de aparitie a matretii- Matreata inhiba cresterea normala a parului pentru ca astupa foliculii. Vitamina C lucreaza pentru a nu se ajunge in aceasta situatie intrucat fereste scalpul de acumularea de bacterii, impiedicand aparitia pielii uscate, care se descuameaza si antreneaza si caderea parului

  • Sustine producerea de colagen, fundamental pentru pastrarea sanatatii si frumusetii parului

  • Contribuie la sinteza fierului, un mineral  deosebit de util pentru cresterea parului

Un deficit de vitamina C este marcat si de par uscat si de varfuri despicate. Fereste-te sa treci prin asa ceva datorita asigurarii necesarului zilnic al acestei vitamine:

  • Femeile au nevoie de 70-75 mg pe zi

  • Barbatii au nevoie de 90 de mg de pe zi

Vitamina D

O apreciezi mai ales pentru rolul ei in asigurarea sanatatii muschilor, oaselor si functionarii optime a sistemului imunitar, dar vitamina D este remarcabila si datorita efectelor benefice pe care le poate avea asupra sanatatii parului. 

De-a lungul timpului, oamenii de stiinta au constatat ca vitamina D este implicata inclusiv in stimularea dezvoltarii foliculilor de par, iar un deficit al ei este marcat si de accelerarea ritmului de cadere a parului.

Un studiu a ajuns la concluzia ca deficitul vitaminei D favorizeaza aparitia alopeciei, atat la femei, cat si la barbati. De altfel, s-a putut sesiza ca femeile cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 ani, care nu au niveluri normale ale vitaminei D in organism, se confrunta cu asa-numita alopecia areata (o afectiune de natura inflamatorie, care afecteaza firul de par si conduce la pierderea parului din zona scalpului).

Nu vei avea astfel de probleme daca vei avea grija ca zi de zi sa ai urmatorul aport de vitamina D, in functie de varsta pe care o ai:

  • Adultii de pana la 70 de ani au nevoie de 600 UI 

  • Adultii de peste 70 ani au nevoie de 800 UI

Vitamina D, una dintre vitaminele fundamentale pentru sanatatea parului tau, poate fi obtinuta in urmatoarele moduri:

  • Prin expunerea constanta la lumina soarelui (pentru a se stimula producerea de vitamina D la nivelul pielii)

  • Prin consumul unor alimente care sunt sursa de vitamina D sau care faciliteaza absorbtia ei corecta 

  • Prin administrarea de suplimente alimentare (la recomandarea unui medic)

Vitamina E

O apreciem in special pentru efectele asupra pielii, dar este o vitamina numai buna si pentru un par sanatos si frumos.

Vitamina E este necesara si parului intrucat este un antioxidant, ceea ce presupune ca indeparteaza radicalii liberi care ar contribui la degradarea parului.

De asemenea, ea incurajeaza cresterea parului. Un studiu a aratat ca persoane care se confruntau cu caderea parului au ajuns la o reducere cu aproximativ 34,5% a ratei de cadere dupa ce au luat, timp de 8 luni, suplimente alimentare cu vitamina E. Pentru a se formula o astfel de concluzie, o parte dintre voluntarii implicati in studiu au consumat suplimente alimentare cu vitamina E, iar altii au luat doar suplimente tip placebo.La sfarsitul studiului s-a observat ca voluntarii care au luat vitamina E se bucurau de o crestere mai accelerata a parului.

Un par rezistent va fi asigurat si daca vei avea grija ca zi de zi sa-ti asiguri necesarul de vitamina E: adolescentii de peste 14 ani si adultii au nevoie de 15 mg ( 22 UI).

Cum poti obține vitaminele necesare pentru sanatatea parului 

Prin alimentatie

Fiecare dintre nutrientii mentionati mai sus pot ajunge la tine printr-o alimentatie echilibrata, din care sa nu lipseasca anumite alimente. Iata care dintre acestea sunt surse importante de fiecare vitamina in parte:

Alimente sursa de vitamina A:

  • ficat de vita

  • ulei de ficat de cod

  • peste (macrou, somon, ton)

  • branza de capra

  • unt

  • branza chedar 

  • cartofi dulci

  • salata kale

  • morcov

  • mangold

  • mango

  • pepene galben

  • grepfruit roșu sau roz

Alimente care contin vitaminele B cele mai importante pentru un par sanatos:

  • alimente ce sunt sursa vitamina B6: lactate, peste (mai ales ton si somon), oua, ficat, carne de vita, spanac, cartofi dulci

  • alimente cu vitamina B7: galbenusul de ou, organe, nucile (mai ales migdalele, arahidele, nucile pecan, alunele), untul obtinut din diverse nuci, conopida, ciupercile, bananele, boabele de soia, cerealele integrale

  • alimente cu vitamina B12: oua, produse lactate, peste, carne, cereale fortificate, drojdie nutritionala fortificata, lapte de soia fortificat, ovaz fortificat, diferite produse pe baza de soia/ de migdale fortificate

Alimente cu vitamina D:

  • peste si ulei de peste

  • produse lactate

  • oua

  • ciuperci

  • cereale fortificate

  • sucuri fortificate

Alimente care favorizeaza absorbtia vitaminei D:

  • Cele care conțin magneziu (Banane, legume cu frunze verzi, nuci, migdale, tofu, orez brun etc.)

  • Cele cu probiotice (Iaurtul, chefirul etc.)

  • Cele în care se găsesc și grăsimi sănătoase (Uleiurile vegetale, avocado, diverse nuci)

  • Cele în care se află o substanță numită sulforafan (Aceasta se află în plantele din familia cruciferelor și, datorită ei, receptorii de vitamina D vor fi activați, iar corpul va reacționa pentru a produce această vitamină. Printre cele mai cunoscute alimente cu sulforafan sunt: broccoli, salata Kale sau varza de Bruxelles)

Alimente din care se poate lua vitamina E:

  • uleiurile vegetale

  • semintele de floarea-soarelui

  • migdalele

  • arahidele si untul de arahide

  • nucile

  • alunele

  • dovleacul

  • morcovii

  • spanacul

  • ardeiul gras rosu

  • cartofii dulci

  • sparanghelul

  • rosiile

  • avocado

  • mango

Prin intermediul suplimentelor alimentare

Inainte sa te apuci sa iei suplimente alimentare care sa contina vitaminele mentionate anterior, tine cont de urmatorul sfat al specialistilor: este ideal ca vitaminele si mineralele sa fie preluate din alimente. 

De asemenea, nu uita ca este necesar sa discuti cu un medic inainte sa te apuci sa iei suplimente alimentare cu vitaminele ideale pentru par, in conditiile in care acestea pot interfera cu medicamente pe care le iei deja sau, in cazul in care nu ai intr-adevar un deficit al vreuneia dintre ele, se poate ajunge la exces. 

Astfel, mai intai va trebui ca medicul sa constate ca este vorba intr-adevar de un deficit de nutrienti si dupa aceea iti va recomanda suplimentele alimentare cele mai potrivite starii tale de sanatate.