Magneziu69 produse.

Arata 1 - 36 din 69 produse
Arata 1 - 36 din 69 produse

Magneziu

Cand vine vorba sa te gandesti la cei mai importanti nutrienti pentru sanatatea ta, nu trebuie sa excluzi nicicand magneziul. Asa cum vei afla si din articolul de mai jos, acesta are beneficii uimitoare, fiind responsabil de procese majore din organism, care tin de sanatatea fizica si psihica. 

Magneziul- ce este

Face parte dintre mineralele indispensabile corpului uman, fiind implicat in peste 300 de procese enzimatice, menite sa regleze functii majore, precum producerea de energie, asigurarea sintezei proteinelor, functionarea normala a oaselor, a muschilor, a inimii etc.. 

Magneziul- beneficii

Magneziul este un mineral deosebit de util pentru prevenirea diferitelor afectiuni si pentru functionarea optima a organismului intrucat: 

Faciliteaza absorbtia calciului

Studiile au ajuns la concluzia ca metabolismul calciului si cel al magneziului sunt strans legate intre ele. Astfel, absorbtia intestinala a celor doua minerale si excretia acestora, prin intermediul rinichilor, sunt si ele interdependente. 

Un alt rol foarte important al magneziului este ca va regla nivelul calciului, astfel incat sa se evita calcifierea arterelor sau aparitia calculilor renali.

Medicii ne indeamna, in cazul in care vom lua suplimente alimentare cu calciu, sa nu le ocolim nici pe cele pe baza de magneziu, asigurându-ne că așa ca vom avea parte de o absorbtie corecta a calciului. 

Asigură sanatatea oaselor

Alaturi de calciu, magneziul este si el indispensabil in formarea oaselor. El favorizeaza acumularea calciului la nivelul oaselor si activeaza vitamina D la nivelul rinichilor. Aceasta din urma este si ea vitala pentru oase puternice.

Daca vei beneficia de suficient magneziu, vei avea parte de o densitate osoasa mai buna. Acest aspect este cu atat mai important in cazul femeilor aflate in perioada menopauzei, cand exista un risc mai crescut de a se dezvolta osteoporoza.

Are grija de sanatatea inimii

Magneziul este de baza in mentinerea sanatatii muschiului cardiac, in mentinerea ritmului cardiac normal si in prevenirea calcifierii arterelor coronariene. Practic, acest mineral este util si in prevenirea aparitiei infarctului sau  aritmiei. 

De asemenea, magneziul este considerat foarte util si pentru ca are o contributie semnificativa la mentinerea unei tensiuni arteriale normale si pentru ca imbunatateste profilul lipidic din organism (un nivel normal al lipidelor impiedica si cresterile nivelului de colesterol „rău”). 

Diminueaza riscul de producere a diabetului

Pentru ca detine un rol semnificativ in metabolizarea carbohidratilor si glucozei, magneziul reduce din riscul de aparitie a diabetului. De altfel, oamenii de stiinta au constatat ca persoanele care beneficiaza in fiecare zi de suficient magneziu sunt mai putin expuse pericolului de a se confrunta cu diabetul de tip 2, in conditiile in care si secretia de insulina se va imbunatati. 

In vederea asigurarii unei preventii cat mai eficiente a diabetului, medicii recomanda sa se asigure necesarul de magneziu nu numai prin alimentatie, ci si prin administrarea de suplimente alimentare (cam intre 300-365 mg de magneziu pe zi). 

Reduce  din intensitatea starilor de anxietate

Cele mai cunoscute motive pentru care magneziul contribuie la diminuarea acestor stari sunt:

  • Reduce productia de hormoni ai stresului

  • Stimuleaza receptorii GABA din creier (un transmitator inhibitor), promovand intrarea in starea de relaxare

  • Diminueaza inflamatia cronica, inclusiv pe aceea prezenta la nivelul creierului

  • Faciliteaza eliminarea metalelor grele din corp (de exemplu, metale grele precum plumbul sau mercurul sunt considerate si ele responsabile pentru aparitia starilor de anxietate)

  • Te tine departe de fluctuatiile bruste ale glicemiei (si acestea antreneaza fluctuatiile de dispozitie)

  • Determina relaxarea tuturor muschilor, oferind o stare generala de bine

Combate anumite tipuri de dureri de cap

Mai multe studii au constatat ca magneziul, mai ales daca este administrat sub forma de suplimente alimentare (oxidul de magneziu), previne si reducere durerile de cap precum migrenele, durerile tensionale sau durerile tip cluster. Pe de o parte, magneziul blocheaza anumiti receptori ai durerii si, pe de alta parte, relaxeaza vasele de sange, determinandu-le sa se contracte mai putin (generand mai putine dureri).

In aceste conditii, suplimentele alimentare cu magneziu sunt indicate persoanelor care se confrunta adesea cu migrene, atat pentru administrarea orala, cat si pentru aceea pe cale injectabila. Cu toate acestea, suplimentele nu vor fi administrate fara a consulta in prealabil un medic. 

Amelioreaza sindromul premenstrual

In primul rand, magneziul stabilizeaza hormonii, ceea ce va conduce la diminuarea unor simptome ale sindromului premenstrual (precum balonarile, iritabilitatea, starile de anxietate etc.). Totodata, magneziul influenteaza pozitiv producerea de serotonina, ceea ce va antrena o stare psihica mai buna in perioada premenstruala. 

Pentru cele mai bune rezultate, medicii recomanda introducerea in dieta zilnica a unor alimente care contin magneziu si, la sfatul unui specialist, se vor administra suplimente alimentare cu magneziu sau o combinatie dintre magneziu si vitamina B6. 

Magneziul- necesarul zilnic

In functie de varsta si de sex, dozele necesare de magneziu, de care ar trebui sa avem parte zi de zi, sunt:

  • Pentru copiii intre 1 si 3 ani: 80 mg

  • Pentru copiii intre 4 si 8 ani: 130 mg 

  • Pentru copiii intre 9 si 13 ani: 240 mg  

  • Pentru adolescentele intre 14 si 18 ani: 360 mg

  • Pentru femeile mai mari de 19 ani: 310-320 mg 

  • Pentru perioada sarcinii: 350-400 mg 

  • In timpul alaptarii: 310-360 mg

  • Pentru adolescentii intre 14 si 18 ani: 410 mg 

  • Pentru barbatii adulti: 400-420 mg 

Semnele unui deficit de magneziu

Anumite persoane sunt mai supuse riscului de a se confrunta cu un deficit de magneziu. Iata cateva exemple in acest sens:

  • Exista o dieta saraca in calciu

  • Exista boli digestive care presupun malabsorbtia (cum ar fi boala Crohn, boala celiaca etc.)

  • Sunt prezente disfunctionalitati ale glandelor paratiroide

  • Este prezent diabetul

  • O persoana este varstnica

  • Se administreaza un tratament cu: anumite antibiotice, cu diuretice, cu medicamente pentru tratarea diabetului, cu inhibitori de pompa de protoni (medicamente antiacide), cu unele medicamente pentru tratarea cancerului etc.

Manifestarile dupa care poate fi recunoscut un deficit de magneziu (hipomagnezie) sunt:

  • Stari de oboseala si de slabiciune

  • Diminuarea apetitului

  • Niveluri scazute ale calciului in sange

  • Crampe si contractii musculare

  • Tulburari de ritm cardiac

  • Greata

  • Fluctuatii ale dispozitiei

  • In unele cazuri, pot fi prezente si convulsiile

Surse naturale de magneziu

Magneziul poate fi obținut daca se vor consuma in mod constant alimente precum:

  • Anumite legume cu frunze verzi (cum ar fi spanacul de exemplu)

  • Cereale integrale

  • Nuci si seminte (caju, migdale, seminte de susan etc.)

  • Orez brun

  • Banane

  • Produse lactate

  • Edamame

  • Ovaz 

  • Lapte de soia

  • Diferite boabe (precum fasolea neagra de exemplu)

  • Paine integrala

Magneziul si suplimentele alimentare

Primul aspect de care trebuie sa tii cont este acesta: nu te vei apuca sa iei suplimente alimentare pe baza de magneziu decat la recomandarea unui medic. Daca nu ai nevoie de ele, se poate ajunge la intoxicatie sau acestea nu vor avea niciun efect.

Magneziul se administreaza mai ales pe cale orala. Important este sa ai grija sa nu depasesti doza zilnica recomandata (pentru majoritatea persoanelor, ea este in jur de 350 mg zilnic) si sa respecti intocmai indicatiile medicului.

Administrarea unei doze prea mari de magneziu poate sa conduca la probleme cum ar fi:

  • tulburari de ritm cardiac

  • scaderea tensiunii arteriale

  • stari de confuzie 

  • incetinerea respiratiei

  • greturi

  • diaree

Cele mai cunoscute forme de magneziu, disponibile in suplimentele alimentare sunt: citratul de magneziul, aspartatul, clorura, malatul de magneziu, carbonatul de magneziu etc. 

Magneziul- precautii 

Suplimentele alimentare pe baza de magneziu trebuie administrate cu multa atentie in cazul in care sunt prezente urmatoarele situatii:

  • Sarcina si alaptarea- Nu se vor lua suplimente cu magneziu decat la recomandarea medicului!

  • Prezenta unei boli numite „sindromul picioarelor nelinistite”- Intrucat nu se stie cu precizie daca aceasta este produsa de un exces de magneziu sau de un deficit al acestuia, mai bine discuta cu un medic daca sa iei sau nu suplimente in cazul in care suferi de aceasta afectiune

  • Maladii grave ale rinichilor- Rinichii ce nu functioneaza corespunzator pot duce la acumularea unui exces de magneziu in organism

  • Suferi de miastenia gravis (o maladie autoimuna, caracterizata prin slabiciune musculara accentuata) - Pentru ca magneziul poate agrava anumite aspecte ale bolii, trebuie sa discuti cu medicul daca ai avea de gand sa iei suplimente cu magneziu

  • Daca ai tulburari de coagulare a sangelui- Intrucat magneziul poate incetini coagularea, mai bine consulta-te cu un specialist daca este cazul sau nu sa iei suplimente cu acest mineral

Magneziul- interactiuni

Suplimentele alimentare pe baza de magneziu au o interactiune moderata cu oricare dintre aceste medicamente:

  • Unele antibiotice (precum amikacin/Amikin), gentamicin, kanamycin/Kantrex, streptomycin, tobramycin (Nebcin), Ciprofloxacin, Chibroxin, Noroxin etc.)

  • Unele medicamente destinate tratarii hipertensiunii arteriale (cum ar fi verapamil (Calan, Isoptin, Verelan), diltiazem (Cardizem) etc.)

  • Unele medicamente destinate relaxarii musculare

  • Unele diuretice (ca de exemplu spironolactone-Aldactone sau Triamterene -Dyrenium)

  • Bifosfonatii (medicamente utile pentru diminuarea riscului producerii de fracturi in caz de oase fragile, cu precadere in cadrul unei osteoporoze)

Ai mereu in vedere sa discuti cu medicul in cazul in care ai vrea sa iei suplimente cu magneziu si urmezi tratamentele mentionate!