Omega 345 produse.

Arata 1 - 36 din 45 produse
Arata 1 - 36 din 45 produse

Omega 3

Alaturi de vitamine si minerale, acizii grasi sunt fundamentali pentru o buna sanatate fizica si psihica. Printre acesti acizi grasi se afla si cei din grupul Omega 3, care ne sunt de folos indiferent de varsta pe care o avem. Parcurge cu atentie articolul de mai jos pentru a descoperi cat de multe efecte pozitive are un aport corect de acizi grasi Omega 3!

Omega 3- ce este

Omega 3 se refera la 3 acizi grasi esentiali, de care organismul nostru are nevoie in vederea unei functionari optime. Acesti acizi grasi sunt: ALA (acidul alpha-linoleic), EPA (acidul eicosapentanoic) si DHA (acidul docosahexanoic). 

Intrucat corpul nostru nu poate produce singur acizii Omega 3, este necesar ca acestia sa ne fie furnizati prin dieta si/sau prin suplimente alimentare. 

Omega 3- beneficii

Acesti acizi grasi fac parte dintre cei mai valorosi nutrienti intrucat sustin dezvoltarea organismului, previn si amelioreaza diferite afectiuni. Iata care sunt cele mai cunoscute efecte ale lor:

Favorizarea dezvoltarii creierului

Medicii insista asupra urmatorului aspect: femeile insarcinate ar trebui sa ia suplimente alimentare cu Omega 3 si sa aiba o dieta care sa includa alimente bogate in acesti acizi grasi, in conditiile in care vor asigura dezvoltarea creierului copilului inca din viata intrauterina.

Ulterior, Omega 3 contribuie la imbunatatirea functiilor cognitive si ii va feri pe copii de diferite afectiuni. Rolul Omega 3 este:

  • Sa creasca nivelul de inteligenta

  • Sa scada predispozitia spre diferite tulburari de comportament

  • Sa diminueze riscul de aparitie a ADHD-ului, autismului si chiar a paraliziei cerebrale

  • Sa previna intarzierile care tin de dezvoltarea cognitiva

Reducerea riscului de a dezvolta maladii cardiace

Principalele atributii ale Omega 3, din acest punct de vedere, se refera la:

  • Reducerea nivelului de trigliceride 

  • Scaderea nivelului colesterolului „rau” si cresterea celui „bun”

  • Mentinerea tensiunii arteriale in limite normale

  • Impiedicarea formarii cheagurilor de sange

  • Mentinerea starii de sanatate a arterelor

  • Atenuarea raspunsului inflamator al organismului

Prevenirea inflamatiilor 

Inflamatiile care stagneaza mult timp in corp sunt numite cronice si sunt cele responsabile cu declansarea unor maladii grave (precum bolile de inima, diabetul sau cancerul). 

Acizii grasi Omega 3 au insa capacitatea de a contracara astfel de inflamatii. De-a lungul timpului, studiile au ajuns la concluzia ca aportul de Omega 3 reduce inflamatia, inclusiv daca aceasta este asociata si cu tulburari psihice (precum anxietatea).

Diminuarea riscului declansarii bolilor autoimune

Intrucat combat eficient inflamatia, acizii Omega 3 sunt vitali in a se reduce din posibilitatea aparitiei unor maladii autoimune precum diabetul de tip 1 sau scleroza multipla. Efectul lor va fi cu atat mai puternic cu cat se va asigura un aport corect inca din primul an de viata al copiilor. 

Impactul pozitiv in caz de sindrom metabolic

Sindromul metabolic include: acumulare de grasime in zona abdominala, tensiune arteriala ridicata, nivel ridicat al trigliceridelor si colesterolului, rezistenta la insulina. 

Meritul acizilor grasi Omega 3 este ca vor scadea predispozitia spre astfel de manifestari si vor feri persoanele care sufera de asa ceva de complicatii precum boli cardiace sau diabet. 

Combaterea anxietatii si depresiei

Studiile au aratat ca persoanele care au parte de un aport constant de Omega 3 sunt mai putin predispuse spre depresie. De exemplu, s-a constatat ca acelea care beneficiaza de un tratament de cel putin 4 saptamani cu suplimente alimentare cu Omega 3 (mai ales cu acizi tip EPA), vor avea mai putin de suferit din cauza starilor depresive sau anxietatii. 

Contributia la diminuarea grasimii de la nivelul ficatului

O alta calitate a Omega 3 este ca actioneaza direct la nivelul ficatului gras (nu de pe urma consumului excesiv de alcool), impiedicand acumularea de grasimi si reducand din inflamatie. Datorita acestor acizi grasi va scadea si  riscul de aparitie a obezitatii. 

Imbunatatirea starii oaselor si articulatiilor

Acizii grasi Omega 3 vor stimula acumularea de calciu in oase, ceea ce va scadea din pericolul producerii osteoporozei. 

De asemenea, Omega 3 diminueaza din rigiditatea articulatiilor, le maresc mobilitatea si forta, de aceea suplimentele cu acesti acizi grasi sunt obligatorii in caz de boli precum artrita. 

Prevenirea deteriorarii retinei

Intrucat unul dintre acizii grasi care compun Omega 3, DHA, intra in structura retinei, prezenta sa este obligatorie pentru mentinerea sanatatii acesteia. In aceste conditii, se recomanda un aport adecvat de Omega 3, mai ales pe masura ce inaintam in varsta, astfel incat sa se  previna degenerescenta maculara. 

Cresterea calitatii somnului

Medicii vin cu urmatoarea precizare: atat copii, cat si adultii care au un nivel scazut de acizi grasi Omega 3 in organism, vor avea tulburari de somn, in special apnee cronica obstructiva. 

In schimb, in prezenta acizilor Omega 3, nivelul de melatonina din organism creste, ceea ce va stimula un somn odihnitor. 

Asigurarea sanatatii si frumusetii pielii

Acidul din Omega 3 numit DHA este o parte componenta a pielii, fiind responsabil pentru sanatatea membranelor celulelor. Cu cat acestea sunt mai sanatoase, cu atat pielea va fi mai supla, mai catifelata si mai tanara. 

In plus, si acidul EPA are efecte pozitive asupra pielii, precum:

  • Incetineste procesul de imbatranire si previne imbatranirea prematura

  • Diminueaza probabilitatea de aparitie a acneei

  • Previne hipercheratinizarea foliculilor de par

Omega 3 -  necesarul zilnic

Din acest punct de vedere, opiniile specialistilor variaza mult. Cu toate acestea, exista un punct de vedere comun: pentru adultii sanatosi se recomanda o cantitate zilnica de 250- 500  mg de acizi grasi EPA sau DHA. 

In timpul sarcinii si alaptarii este indicat sa se beneficieze zilnic de aproximativ 200 mg de Omega 3, iar copiii au nevoie de cantitati si mai mici (in functie de varsta, cam intre 50-100 mg).  

Omega 3 – cum se obtine doza zilnica recomandata

Ca sa ai parte de acizii grasi Omega 3, trebuie sa ai in vedere 2 metode:

Includerea, in dieta, a unor alimente bogate in Omega 3

Pe de o parte, poti sa-ti completezi necesarul de Omega 3 prin intermediul pestelui si, pe de alta parte, poti sa primesti o parte din el si datorita alimentelor de origine vegetala. Retine insa urmatorul lucru: doar pestele si algele contin acizi grasi tip EPA si DHA, care sunt cei mai benefici pentru organism. Alimentele de origine vegetala sunt sursa de acizi grasi ALA. 

Printre cele mai cunoscute alimente cu  Omega 3 sunt:

  • Pestele (mai ales macroul, somonul, heringul, sardinele, ansoa)

  • Uleiul de ficat de cod

  • Stridiile

  • Algele

  • Semintele de in, de canepa, de chia

  • Nucile

  • Boabele de soia

  • Edamame

  • Uleiul de soia

Medicii recomanda sa consumam mai ales peste, de cel putin 2 ori pe saptamana, pentru a ne asigura cea mai mare parte din necesarul de Omega 3.

Prin suplimentele alimentare

Primul aspect pe care trebuie sa il ai in vedere este: nu te vei apuca sa iei suplimente cu Omega 3 pana nu te vei consulta cu un medic. Acesta este singurul care iti poate indica doza cea mai potrivita, tinand cont de starea ta de sanatate si de alte medicamente pe care le iei deja. De exemplu, daca suferi de o maladie cardiaca ar trebui sa iei cam un 1 g de Omega 3 pe zi, daca ai un nivel ridicat al trigliceridelor ar trebui sa iei in jur de 500 mg de Omega 3 zilnic etc..

In unele cazuri, daca medicul considera ca este necesar, o persoana poate primi pana la 4 g de Omega 3 pe zi.

In privinta tipurilor de acizi grasi Omega 3 cei mai adecvati pentru a fi administrati prin intermediul suplimentelor alimentare, sunt cei DHA si EPA, proveniti din cele cu ulei de peste.

Omega 3- precautii si avertizari

In general, suplimentele alimentare pe baza de Omega 3 sunt bine tolerate. Cu toate acestea, in unele cazuri, pot surveni unele reactii nedorite, printre care:

  • Greata

  • Diaree

  • Gaze abdominale

  • Arsuri digestive

  • Dureri de cap

  • Respiratie si/sau transpiratie urat mirositoare

Suplimentele alimentare cu Omega 3 care predispun cel mai mult la tulburari digestive sunt cele pe baza de ulei de peste. In special daca vei lua cantitati mai mari de Omega 3 (cam 3 g pe zi) poti avea de suferit de pe urma reactiilor mentionate anterior.

De asemenea, daca obisnuiesti sa consumi alimente care sunt deja fortificate cu acizi grasi Omega 3, mai intai discuta cu un specialist pentru a sti daca mai este sau nu nevoie sa recurgi si la suplimente alimentare. 

Nu in ultimul rand, nu omite faptul ca acizii grasi Omega 3 pot sa interactioneze cu medicamente care impiedica formarea cheagurilor de sange (ca de exemplu, Apixaban (Eliquis), Betrixaban (Bevyxxa), Warfarin (Coumadin) sau cu unele antiinflamatoare nesteroidiene. Din acest motiv, tine permanent legatura cu medicul pentru a afla daca mai poti lua sau nu si suplimente cu Omega 3.