Antistres144 produse.

Arata 1 - 36 din 144 produse
Arata 1 - 36 din 144 produse

Antistres

Stresul- ce reprezinta

Stresul se refera la protectia naturala a corpului contra pericolelor si pradatorilor. In conditii de stres, organismul produce hormoni meniti sa ne ajute sa „evadam” sau sa ne confruntam cu pericolul. In aceste conditii, se poate vorbi de asa-numita reactie „lupta sau fugi”. 

In momentul in care suntem pusi fata in fata cu o provocare, o parte din raspunsul nostru la ea este de natura fizica. Organismul va activa resursele care sa ne protejeze, fie pregatindu-ne sa ramanem pentru a infrunta pericolul respectiv, fie pentru a reusi sa  fugim cat de repede putem. In acest scop, vor fi secretate substante precum cortizol, adrenalina si noradrenalina. Ele sunt cele care vor conduce si la transformari precum: schimbarile de ritm cardiac, transpiratia, o stare de alerta in ansamblu etc.

Factorii care detemina astfel de reactii se numesc factori de stres. Printre ei se numara, de pilda, comportamente agresive, momente care genereaza panica, teama pe care o resimtim cand suntem intr-o masina cu viteza prea mare etc.. Cu cat vom avea de infruntat mai multi factori de stres, cu atat ne vom simti mai stresati. 

Stresul- posibile cauze

Stresul este produs de multe lucruri, chiar si de cele aparent marunte. Modul in care un lucru/o situatie vor fi percepute ca fiind stresante sau nu variaza de la persoana la persoana. 

Printre cele mai cunoscute cauze majore ale stresului se numara:

  • Prezenta unei boli

  • Moartea cuiva drag

  • Problemele de la serviciu sau de acasa

  • Pierderea unui loc de munca

  • Lipsa de timp

  • Problemele financiare

  • Mutarea intr-o alta tara sau intr-o alta locuinta

  • Problemele din casnicie

  • Problemele din relatii

  • Divortul/ disolutia unei relatii

  • Venirea pe lume a unui copil

  • Pensionarea etc..

Uneori, stresul nu are cauze care sa poate fi usor de identificat. Spre exemplu, anumite tulburari mentale, cum ar fi depresia sau frecventele stari de anxietate, îi pot determina pe cei care sufera de pe urma lor sa fie mai predispusi stresului. 

De asemenea, un factor care nu trebuie neglijat cand este vorba de stres este si asa-numitul stres post-traumatic. Acesta afecteaza cu precadere persoanele care au trecut printr-un eveniment traumatizant. 

Stresul- simptome

Manifestarile care tin de stres afecteaza nu numai corpul, ci si gandurile, sentimentele si comportamentele. Cu cat vei sti sa le recunosti si sa le gestionezi, cu atat vei putea sa le depasesti cu o mai mare usurinta. Iata cum variaza simptomele care anunta prezenta stresului:

Posibile simptome ale stresului in plan fizic:

  • Tulburari digestive

  • Dureri de cap

  • Stari de epuizare

  • Tensiuni si/sau dureri musculare

  • Tulburari de somn

  • Diminuarea libidoului

Manifestari ale stresului care tin de dispozitie:

  • Tristete sau stari depresive

  • Sentimentul ca esti prea coplesit/a

  • Iritabilitate

  • Furie

  • Stari de neliniste

  • Diminuarea capacitatii de concentrare

  • Scaderea motivatiei de a duce la capat o activitate

Manifestari ale stresului legate de comportament:

  • Mancatul excesiv sau, dimpotriva, disparitia dorintei de a manca

  • Tendinta de izolare

  • Cresterea ritmului de desfasurare a activitatilor fizice sau, dimpotriva, lipsa dorintei de implicare in astfel de activitati

  • Fluctuatii de dispozitie

  • Dorinta de a consuma alcool sau de a fuma

Suplimente alimentare antistres, bazate pe anumite vitamine si minerale

Pentru a putea face mai bine fata situatiilor stresante si pentru a preveni imbolnavirile din cauza stresului, se recomanda sa se apeleze si la anumite suplimente alimentare. Desigur, pentru cele mai bune rezultate, este indicat ca mai intai sa se discute cu un medic. 

Printre suplimentele alimentare adecvate pentru contracararea stresului se numara:

Vitaminele B

Sunt binecunoscute pentru capacitatea lor de a interveni la nivelul sistemului nervos, asigurand o stare de relaxare si tinand departe starile de anxietate. In medie, se poate recomanda o cantitate de 300-500 mg vitamina B/zi, in functie de problema pe care o ai.

Vitamina D

Nu trebuie exclusa cand este vorba despre stres, intrucat ea poate sa previna aparitia starilor depresive si a fluctuatiilor de dispozitie ce insotesc expunerea la stres. In functie de recomandarea medicului, intr-o zi se pot primi undeva intre 1000-2000 UI de vitamina D.

Vitamina A

Este considerata potrivita pentru a preveni efectele nocive ale stresului pentru ca este un antioxidant ce diminueaza riscul de aparitie a stresului oxidativ. Ca doza zilnica, nu trebuie sa se depaseasca 10.000 UI pe zi.

Vitamina C

Este potrivita pentru contracararea stresului si mai ales a starilor de oboseala ce apar de pe urma lui, fiind un antioxidant. In medie, intr-o zi se pot consuma undeva intre 500-1000 mg.

Vitamina E

Va fi binevenita in conditii de stres in conditiile in care poate sa restabileasca echilibrul organismului si previne impactul negativ al stresului oxidativ asupra creierului. De obicei, se recomanda cam 400 UI pe zi.

Magneziul

Unul dintre cei mai importanti nutrienti pentru corpul uman, de magneziu se leaga si diminuarea sau cresterea predispozitiei spre anxietate. Astfel, in cazul unui deficit al acestui mineral, starile de alerta si imposibilitatea corpului de a intra in starea de relaxare vor fi mai accentuate. In medie, este indicata o cantitate zilnica de magneziu, prin intermediul suplimentelor, undeva intre 100-500 mg.

Acidul Gama-aminobutiric

Acest acid reprezinta un neurotransmitator, iar daca este vorba despre un deficit al sau in organism, starile noastre de anxietate vor deveni tot mai mari. Pentru a se evita asa ceva, se recomanda, in medie, ca zi de zi sa se consume undeva intre 500-750 mg, fractionate in mai multe doze.

Suplimentele cu ulei de peste

De-a lungul timpului, oamenii de stiinta au sesizat faptul ca expunerea organismului la stres si cresterea cantitatii de hormoni ai stresului conduc la diminuarea resurselor de acizi grasi Omega 3 din corp, ceea ce va avea influenta negativ si capacitatea antioxidantilor de a contracara din stresul oxidativ. In aceste conditii, suplimentele alimentare cu ulei de peste sunt o solutie antistres, putandu-se recomanda chiar si 2000 mg pe zi. 

Suplimente alimentare cu efect antistres, pe baza de plante

Una dintre cele mai eficiente si mai la indemana solutii antistres este si administrarea de suplimente alimentare ce contin o anumita planta sau un amestec de plante, dar nu inainte de a ne consulta si cu un medic

Fie ca este vorba despre cele sub forma de capsule sau de comprimate, fie ca este vorba despre tincturi sau extracte, acestea actioneaza pentru a ajuta organismul sa se adapteze mai usor situatiilor stresante si sa fie ferit de manifestarile sau de alte ale consecinte neplacute ale stresului. Printre astfel de suplimente pot fi incluse:

Cele pe baza de Ashwagandha

Ashwagandha este recunoscuta ca fiind unul dintre cei mai puternici adaptogeni, specialistii din medicina ayurvedica spunand ca este mai eficienta decat anumite medicamente prescrise pentru anxietate. 

Pentru a avea parte de cele mai puternice efecte ale ei, un studiu sugereaza sa se ia Ashwagandha alaturi de planta numita Bacopa (cunoscuta pentru efectele ei de diminuare a cortizolului).Combinatia va duce la imbunatatirea efectelor ambelor plante, spun coordonatorii studiului respectiv. 

Suplimentele cu Bacopa si cu ulei de peste

Un studiu a ajuns la concluzia ca, in combinatie cu uleiul de peste, Bacopa isi mareste efectul neuroprotectiv in caz de stres oxidativ.

Cele cu lavanda

Este unul dintre cele mai vechi remedii antistres, intrucat are efecte sedative la nivelul sistemului nervos central si conduce la diminuarea starilor de anxietate sau a celor depresive.

Amestecul dintre lavanda si musetel

Printr-un studiu recent s-a constatat ca o combinatie intre aceste doua plante va spori beenficiile fiecareia, in vederea unor efecte sedative profunde. 

Cele cu sunatoare

Sunatoarea este vestita din cele mai vechi timpuri pentru capacitatea de a alina starile depresive si pentru a calma. Nu uita insa ca nu este indicat sa iei suplimente care o contin fara a te consulta cu un medic, mai ales daca iei deja medicamente antistres. 

Cele cu Rhodiola

Rhodiola a intrat mai recent in atentia specialistilor in ceea ce priveste calitatile ei de a elimina stresul si de tonic nervos. Se recomanda, in medie, sa se administreze cam 500 mg de Rhodiola zilnic.

Combinatia dintre sunatoare si floarea-pasiunii

Intrucat floarea-pasiunii este si ea excelenta pentru calmare si inducerea unei stari de relaxare, studiile au aratat ca, alaturi de sunatoare, va asigura efecte terapeutice superioare antistres decat in cazul in care ar fi administrata individual. 

Combinatia dintre  valeriana si lemon balm

Un studiu a evidentiat urmatorul aspect: ambele plante au efecte antistres puternice, in special daca se vor lua in combinatie. Ele sunt eficiente cu precadere in ameliorarea hiperactivitatii, insomniei si impulsivitatii cauzate de stres, fiind potrivite inclusiv pentru administrarea la copiii mai mici de 12 ani (dupa consultarea unui specialist). 

Suplimentele alimentare antistres- precautii

Aceste suplimente, la fel ca oricare altele, nu trebuie administrate fara a se tine cont si de aceste elemente:

  • Prezenta unei sarcini/ perioada de alaptare

  • Prezenta unui tratament pentru diferite afectiuni cronice

  • Varsta de peste 65 de ani

In acelasi timp, suplimentele alimentare antistres nu vor fi oferite copiilor fara a avea avizul unui medic pediatru.

Nu uita si ca unele substante din suplimentele antistres pot interactiona cu medicamente pe care le iei deja. 

Alte solutii antistres- exemple

In vederea gestionarii mai facile a stresului, specialistii recomanda si adoptarea unor masuri deloc dificil de pus in practica. Oricare dintre ele nu vor elimina stresul, dar vor fi o cale adecvata pentru a contracara din efectele sale nocive:

  • Incearca sa faci mai multa miscare

  • Adopta o dieta cat mai echilibrata

  • Apeleaza la diferite tehnici de meditatie (cum ar fi yoga, concentrarea asupra respiratiei, meditatia in natura etc.)

  • Straduieste-te sa dormi suficient

  • Conecteaza-te cat mai mult cu cei din jurul tau

  • Incearca sa razi mai mult

  • Spune „nu” cand simti ca asa trebuie

  • Tine un jurnal

  • Implica-te cat mai des in activitati creative