Antioxidanti39 produse.

Arata 1 - 39 din 39 produse
Arata 1 - 39 din 39 produse

Esti in categoria Antioxidanti

Ce sunt antioxidantii?

Antioxidantii sunt substante care previn sau incetinesc ritmul de degradare celulara determinată de radicalii liberi, molecule instabile pe care organismul le produce ca reactii la presiunile create de mediul inconjurator sau de alti factori. In aceste conditii, ei pot neutraliza radicalii liberi, de aceea sunt utili pentru starea de sanatate in ansamblul ei.

Ce beneficii au antioxidantii?

Neutralizeaza radicalii liberi raspunzatori de imbatranirea prematura a organismului 

Protejeaza impotriva diferitelor afectiuni prin intarirea sistemului imunitar

Un aport de antioxidanti poate reduce riscul de infectii prin faptul ca reusesc sa neutralizeze radicalii liberi si sa aiba efecte benefice asupra organismului

Antioxidantii impiedică îmbătrânirea prematură a celulelor

Antioxidantii contribuie la protecția celulelor impotriva stresului oxidativ.

Antioxidantii protejează împotriva degenerării celulare şi a deteriorării ADN-ului

Consumul de antioxidanți este bun pentru sănătate?

Antioxidanții sunt substanțe artificiale sau naturale care pot preveni sau întârzia anumite tipuri de leziuni celulare. S-a constatat că dietele bogate în legume și fructe, sunt cele mai bune surse de antioxidanți, iar o dieta bogata in antioxidanti poate reduce riscul multor boli (inclusiv boli de inimă și anumite tipuri de cancer). Trebuie sa avem in vedere ca administrarea unei doze mai mari de suplimente pe baza de antioxidanti poate fi daunatoare.

De unde ne luam sursa de antioxidanti?

Cea mai bogata sursa de antioxidanti este reprezentata de legume si fructe precum: cereale integrale, leguminoase (mazăre, fasole și linte), nuci, semințe și condimente care sunt cel mai bun mod de a obține antioxidanți. Alimentele întregi conțin mulți antioxidanți diferiți care lucreaza impreuna pentru a oferi o mai bună protecție organismului.

Ce se intampla in organism atunci cand luam antioxidanti?

Corpul nostru folosește antioxidanți pentru a echilibra radicalii liberi. Acest lucru îi împiedică, insa, să provoace daune altor celule. Antioxidanții pot proteja și inversa unele dintre daune. De asemenea, intaresc sistemul imunitar.

Care este doza de antioxidanti de care avem nevoie zilnic?

Se estimează că bărbații, care consumă în medie aproximativ 2500 de calorii pe zi, au nevoie de cel puțin 11.000 de unități ORAC (

capacitate de absorbție radicală a oxigenului). In schimb, femeile, care mănâncă aproximativ 1800 de calorii pe zi, ar trebui să primească cel puțin 8.000 de unități.

Ce efecte secundare poate avea administrarea unei doze mai mari de antioxidanti?

Concentrațiile mari de antioxidanți pot fi dăunătoare. La concentrații mari, antioxidanții pot acționa ca pro-oxidanți, crescând oxidarea, ceea ce poate duce atat la protejarea celulelor periculoase (cum ar fi celulele canceroase), precum și a celulelor sănătoase.

Cum stimuleaza sistemul imunitar antioxidantii?

Studiile clinice recente au descoperit că suplimentarea cu antioxidanți poate îmbunătăți semnificativ anumite răspunsuri imune. Mai exact, suplimentarea cu vitaminele A, C și E sau beta-caroten a crescut activarea celulelor implicate în imunitatea tumorală la vârstnici.

Ce elemente nu sunt considerate antioxidanti?

Seleniul și zincul sunt denumite în mod obișnuit minerale antioxidante, dar aceste elemente chimice nu au acțiune antioxidantă în sine, ele fiind necesare doar pentru activitatea enzimelor antioxidante.

Tipuri de antioxidanti

Se spune ca existe sute de tipuri de antioxidanti si mii de substante care pot actiona intr-un mod asemanator. Fiecare dintre antioxidanti are propriul rol sau intra in legatura cu altii pentru a ajuta corpul sa lupte asa cum trebuie pentru a se anihila radicalii liberi.

„Antioxidant” nu este numele unei substante anume, ci a unui grup de mai multi compusi care au calitatile precizate anterior.

Printre antioxidantii cei mai importanti care provin din afara corpului tau se afla:

  • vitamina A

  • vitamina E

  • vitamina C

  • beta-carotenul (cand ajunge in organism, se converteste in vitamina A)

  • seleniul

  • manganul

  • luteina

  • zeaxantina

  • licopenul

In acelasi timp, cand ne referim la antioxidanti, trebuie sa luam in calcul si:

  • flavonoidele

  • catehinele

  • polifenolii

  • fitoestrogenii

Antioxidantii - in ce alimente se regasesc

Alimentele care sunt foarte bogate in antioxidanti sunt cunoscute si sub denumirea de „superalimente”. 

  • Produse lactate, oua, ficat- In ele se gaseste vitamina A, utila din urmatoarele puncte de vedere: asigura o vedere sanatoasa, sustine activitatea sistemului imunitar, sprijina sanatatea oaselor, a sistemului reproducator etc.

  • Nuci si seminte, uleiuri vegetale, legume cu frunze verzi- Sunt sursa de vitamina E, a carei principala atributie este sa scada riscul de transformare de colesterolului „rau” in acumulari periculoase, responsabile de aparitia maladiilor cardiovasculare

  • Citrice, fructe de padure, ardei grasi- Sunt bogate in vitamina C, aliatul imunitatii sanatoase, dar aceasta vitamina este si cea care diminueaza riscul de cancer sau de probleme ale oaselor si articulatiilor din cauza unui deficit de colagen (vitamina C faciliteaza sinteza colagenului)

  • Fructe si legume intens colorate (cum ar fi mango, morcovi etc.)-  Se remarca prin prezenta beta-carotenului, ce se va converti in vitamina A in organism

  • Orez, cereale integrale, nuci, branza, oua etc.- Alimentele acestea contin seleniu, ce ne protejeaza de maladii ale glandei tiroidei sau chiar de cancer

  • Germeni de grau, tofu, cartofi dulci, orez brun, nuci, spanac, ananas etc.- Oricare dintre ele ofera mangan, un mineral responsabil pentru absorbtia corecta a calciului, pentru dezvoltarea normala a oaselor si pentru reglarea nivelului de zahar din sange

  • Legume cu frunze verzi, papaya, porumb, portocale- Astfel de alimente contin luteina, esentiala mai ales pentru sanatatea ochilor 

  • Legume cu frunze verzi (sparanghel, spanac), broccoli, dovleac, salata, fistic- Alaturi de luteina, ele pun la dispozitie zeaxantina, un alt antioxidant valoros pentru protejarea ochilor

  • Rosii, pepene rosu- Binevenite si pentru continutul de licopen, un antioxidant despre care s-a descoperit ca reduce din pericolul de aparitie a unor forme de cancer (precum acela de prostata sau de san)