Probiotice2 produse.

Arata 1 - 2 din 2 produse
Arata 1 - 2 din 2 produse

Probiotice

Printre cei mai valorosi nutrienti pentru starea noastra de bine se afla si probioticele. Parcurge cu atentie textul de mai jos si descopera-le beneficiile uimitoare!

Probioticele- ce reprezinta

Probioticele sunt microorganisme vii, care furnizeaza efecte pozitive cand sunt consumate intern sau aplicate topic. Ele se regasesc in alimente (cele fermentate), in suplimente alimentare si in produse destinate infrumusetarii.

Chiar daca suntem tentati sa credem ca microorganismele sunt mai mult daunatoare, trebuie sa stim ca probioticele sunt bacterii bune. Multe dintre cele care se afla in produsele probiotice si care contribuie, de pilda, la o digestie mai buna, la consolidarea imunitatii, la distrugerea unor agenti patogeni etc. sunt similare celor care sunt in mod natural in corp.

Misiunea probioticelor, pentru organismul uman, este:

  • Sa ajute corpul sa-si mentina populatiile de culturi vii sau sa le completeze pe acestea in cazul unui dezechilibru

  • Sa produca substante cu efecte pozitive

  • Sa stimuleze raspunsul corect al sistemului imunitar

Probioticele- tipuri

Mai multe variante de bacterii sunt clasate drept probiotice. Ele au beneficii diferite, dar cele mai cunoscute provin din doua grupuri principale:

  • Lactobacillus- Este cel mai comun dintre probiotice. Se gaseste in iaurt si in alte alimente fermentate, fiind remarcabil mai ales pentru capacitatea de a ameliora diareea, cu precadere daca este produsa din cauza unei intolerante la lactoza

  • Bifidobacterii- Se intalnesc in special in produsele lactate si sunt apreciate pentru diminuarea manifestarilor din cadrul sindromului intestinului iritabil

In cadrul probioticelor se regaseste si Saccharomyces boulardii, o ciuperca de mare ajutor pentru problemele digestive in  general si pentru diaree in particular. 

Probioticele- beneficii

Echilibreaza bacteriile de la nivelul florei intestinale

Unul dintre cele mai mari avantaje ale probioticelor este ca impiedica sa se ajunga la urmatorul dezechilibru: prea multe bacterii „rele” in comparatie cu cele „bune”. La acest dezechilibru se ajunge din mai multe motive, precum: prezenta unei afectiuni, administrarea de antibiotice, o dieta dezechilibrata etc..Cand are loc, dezechilibrul determina probleme cum ar fi tulburari digestive, alergii, tulburari mentale, obezitate etc. 

Printre probioticele despre care se spune ca dau rezultate foarte bune, inclusiv cand sunt administrate sub forma unor suplimente alimentare, se afla Lactobacillus.

Stimuleaza buna functionare a sistemului imunitar

Intrucat o buna parte a sistemului natural de aparare a organismului se regaseste la nivelul intestinelor, probioticele, menite sa asigure echilibrul acesteia, nu pot avea decat efecte pozitive. 

Un studiu a ajuns la concluzia ca anumite probiotice promoveaza producerea de anticorpi naturali in organism. In plus, acestea sunt un ajutor pretios intrucat stimuleaza activitatea unor celule vitale din sistemul imunitar (de exemplu, IgA- imunoglobulina regasita inclusiv in mucoasa intestinala-, limfocitele T si celulele NK-Natural Killer- acestea din urma fac parte din imunitatea cu care ne-am nascut)

Printre cele mai eficiente actiuni ale probioticelor, conform studiului mentionat, se numara:

  • Diminuarea predispozitiei de a contacta infectii respiratorii

  • Reducerea duratei infectiilor respiratorii

  • Scaderea riscului de aparitie a infectiilor de tract urinar la femei (in special un probiotic din familia Lactobacillus este eficient din acest punct de vedere)

Previn si reduc diareea

Din acest punct de vedere, probioticele actioneaza cel mai bine cand a intervenit o diaree provocata de administrarea de antibiotice. De-a lungul timpului, s-a constatat ca administrarea probioticelor alaturi de antibiotice reduce din posibilitatea instalarii acesteia sau ii diminueaza intensitatea.

De asemenea, probioticele sunt utile in caz de diareea care survine in calatorii, cunoscuta sub denumirea de „diareea calatorului”.

Efectele probioticelor variaza in functie de tipul lor. Spre exemplu, Lactobacillus rhamnosus, Lactobacillus casei, dar si Saccharomyces boulardii, sunt asociate unui risc scazur de a dezvolta diaree.

Alina simptomele neplacute ale anumitor afectiuni digestive

De exemplu, s-a dovedit ca probioticele precum Bifidobacteriile sau Lactobacillus sunt de mare ajutor in caz de manifestari ale bolii Crohn sau colitei ulcerative. Efectul lor va fi cu atat mai bun cu cat afectiunile respective nu sunt severe.

In acelasi timp, administrarea suplimentelor alimentare cu probiotice este o solutie pentru persoanele care sufera de sindromul intestinului iritabil sau de o enterocolita. Din acest punct de vedere, trebuie sa stii ca probioticele si-au dovedit puterea terapeutica si in cazurile de enterocolita necrozanta, intalnita cu precadere la nou-nascutii prematuri. 

Diminueaza severitatea anumitor alergii si eczeme

Oamenii de stiinta au sesizat ca un consum constant de probiotice este numai bun pentru a reduce din intensitatea eczemelor, indiferent de varsta. Probioticele sunt potrivite inclusiv pentru copiii in primele luni de viata.

Anumite probiotice sunt capabile si sa diminueze raspunsul inflamator al organismului la proteina lactica, scazand riscul de aparitie a eczemelor.

Pentru a sti exact de ce probiotice ai nevoie pentru a scapa de astfel de neplaceri, discuta cu medicul. 

Asigura echilibrul bacterian de la nivelul microflorei vaginale

Datorita Lactobacillilor, mediul vaginal va fi acid si nu le va permite microorganismelor daunatoare sa supravietuiasca acolo. Uneori, din anumite cauze (cum ar fi o dieta dezechilibrata, prezenta diabetului, pilulele contraceptive, utilizarea antibioticelor etc.), echilibrul va fi afectat si pot surveni oricand infectii fungice (de exemplu, candidoza vaginala) sau bacteriene (cum ar fi vaginozele bacteriene). 

Un aport bun de probiotice va scadea riscul aparitiei acestor probleme, dar si a infectiilor urinare. Cu toate acestea, trebuie sa stii ca oricare dintre infectiile mentionate se trateaza la medic, iar acesta iti poate da, eventual, o recomandare pentru o cura cu suplimente alimentare cu probiotice. 

Favorizeaza pierderea in greutate si diminuarea grasimii abdominale

Intrucat unele dintre probiotice previn absorbtia grasimilor prin intermediul intestinelor (stimuland mai degraba excretia prin materiile fecale si nu depozitarea in corp), se poate spune ca au un rol in lupta cu kilogramele in plus.

De asemenea, probioticele te ajuta sa te simti satul/a pentru mai mult timp, in timp ce vei putea arde mai multe calorii si vei acumula mai putine grasimi.

Printre probioticele ideale in eliminarea surplusului ponderal si a grasimii din zona abdominala se afla Lactobacillus rhamnosus si Lactobacillus gasseri. 

Probioticele- surse naturale

Ca sa poti sa iti asiguri necesarul de probiotice, straduieste-te sa incluzi in meniul tau si alimentele de mai jos:

  • Iaurtul

  • Chefirul

  • Varza murata si muraturile in general

  • Kimchi (mancare coreeana din soia fermentata, condimentata)

  • Miso (un preparat japonez, ce consta intr-o pasta ce rezulta din soia fermentata)

  • Natto (obtinut tot prin fermentarea soia)

  • Tempeh (un aliment indonezian, rezultat prin fermentarea controlata de soia)

  • Kombucha (ceai verde sau negru fermentat)

Probioticele- suplimente alimentare

Medicii atrag atentia supra urmatorului fapt: ideal este sa se asigure un aport de probiotice cu ajutorul alimentatiei, dar in anumite cazuri este necesar sa se recurga si la suplimente alimentare. De pilda, persoanele care au alergie la proteina lactica sau la soia nu vor putea consuma alimentele care sunt  surse naturale de probiotice si atunci este binevenit sa se administreze suplimente. Principalele lor avantaje sunt:

Te asigura ca vei primi exact probioticul de care ai nevoie pentru problema ta

Spre exemplu, un probiotic pe baza de lactobacillus acidophilus este potrivit pentru diareea generata de intolerenta la lactoza, iar lactobacillus rhamnosus GG este mai bun mai degraba pentru diareea provocata de antibiotice.

Asigura o diversitate mai mare a probioticelor

Datorita suplimentelor alimentare poti sa ai acces la probiotice la care altfel nu ai fi putut. De exemplu, daca iti plac lactatele si te orientezi numai spre ele, nu vei putea sa beneficiezi si de probiotice aflate in alte alimente (cum ar fi cele existente in produsele cu soia).

In general, sunt lipsite de alergeni si de indulcitori

Fie ca este vorba despre produse lactate, fie ca este vorba despre cele cu soia, acestea pot contine zahar sau sunt mai susceptibile sa declanseze o reactie alergica. In schimb, datorita suplimentelor alimentare, vei avea acces la o gama variata de probiotice si esti in mai multa siguranta decat daca ai consuma anumite alimente.

In privinta administrarii probioticelor sub forma de suplimente, ai in vedere urmatoarele atentionari:

  • Unele dintre ele contin urme de zahar si/sau aspartam (un indulcitor)- Acestea nu au ce cauta in dieta unei persoane care sufera de diabet sau de fenilcetonurie (o boala genetica rara, care presupune incapacitatea organismului de a metaboliza proteinele), de aceea consumul de suplimente alimentare cu probiotice trebuie monitorizat foarte atent

  • Daca ai un fond alergic puternic, stai de vorba cu medicul sau cu farmacistul, intrucat anumite probiotice pot avea in componenta exact elementele care iti creeaza alergii

  • Daca ai diaree care se prelungeste de mai bine de doua zile, daca ai febra mare, daca ai sistemul imunitar foarte slabit din cauza HIV sau a chimioterapiei, daca ai o infectie urinara etc. consulta mai intai medicul, intrucat poate fi posibil ca inainte sa ti se prescrie un tratament specific, iar suplimentele alimentare sa poata fi introduse ulterior in rutina ta zilnica

  • Daca urmeaza sa suferi o interventie chirurgicala sau sa-ti faci o lucrare la dentist, discuta cu acesta si informeaza-l despre toate suplimentele alimentare pe care le iei

In general, suplimentele cu probiotice sunt foarte bine tolerate de majoritatea persoanelor. Cu toate acestea, in cazuri rare, pot interveni efecte nedorite precum o acumulare mai mare de gaze intestinale, urmata de balonare.