Spirulina35 produse.

Arata 1 - 35 din 35 produse
Arata 1 - 35 din 35 produse

Spirulina

Spirulina, o microalgă verde-albastra, a intrat in ultimele decenii in atentia noastra pentru ca, asa cum vei descoperi si de mai jos, are efecte la care nici nu te-ai fi gandit.

Spirulina- valori nutritive

Studiile au plasat spirulina printre cele mai nutritive alimente, avand in vedere ca in ea se regasesc: 

  • Vitamine (vitamine din grupul B-urilor, vitaminele C, E, K și A)

  • Minerale (fier, cupru, magneziu, mangan, sodiu, potasiu, iod, fosfor, calciu, seleniu)

  • Acizi grasi (Omega-3 si Omega-6)

  • Proteine

  • Carbohidrati

  • Pigmenti cu rol antioxidant (Cei mai importanti dintre acestia sunt: Phycocianin, beta-carotenul si clorofila)

Spirulina- beneficii pentru sanatate

  • Are proprietati anticancer- O cercetare din Cehia a ajuns la concluzia ca spirulina este, datorita antioxidantilor puternici, o solutie pentru diminuarea proliferarii celulelor canceroase. De exemplu, teste de laborator au indicat ca spirulina influenteaza pozitiv celulele pancreatice afectate de cancer

  • Imbunatateste imunitatea- Spirulina este cunoscuta inclusiv pentru proprietatile sale imunomodulatoare, dandu-le posibilitatea celulelor din sistemul imunitar sa anihileze invadatorii si sa creasca productia de anticorpi, distrugand celulele infectate din organism

  • Are grija de sanatatea inimii- In primul rand, gratie pigmentului numit Phycocianin, spirulina poate regla nivelul tensiunii arteriale. De asemenea, aceasta scade nivelul colesterolului „rau”. Nu in ultimul rand, protejand vasele de sange si aorta, spirulina va reduce din riscul de producere a unui accident vascular

  • Contribuie la buna gestionare a diabetului- In special persoanele care sufera de diabet de tip 2 si consuma spirulina au de castigat, in conditiile in care aceasta scade nivelul de zahar din sange si imbunatateste raspunsul la insulina

  • Este utila pentru sanatatea creierului- Oamenii de stiinta au constatat ca spirulina asigura neuroprotectie suplimentara in fata stresului oxidativ, inlaturand efectele negative ale unor enzime responsabile de unele boli neurodegenerative precum este si Parkinson de pilda. Mai mult, consumul de spirulina imbunatateste memoria

  • Faciliteaza detoxifierea organismului de metalele grele- Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, intoxicatia cronica din cauza arsenicului este cea mai intalnita pe Glob. Datorita spirulinei, corpul va lupta mai usor cu intoxicatia si o va elimina cu precadere prin urina

  • Indeparteaza fungii din organism- Avand proprietati antifungice, spirulina stimuleaza dezvoltarea florei intestinale sanatoase, impiedicand aparitia dezechilibrelor care ar putea conduce la instalarea candidei de exemplu

  • Amelioreaza sinuzitele- Pentru ca are si proprietati antiinflamatorii, spirulina este capabila sa  imbunatateasca starea celor care sufera de sinuzita, reducand din congestia nazala, din durerile sinusale,  din secretia nazala persistenta etc.

  • Creste nivelul de energie- Intrucat este plina de nutrienti valorosi, spirulina mareste rezistenta organismului si asigura o buna energie

Suplimentele alimentare pe baza de spirulina- cat sunt de sigure

Pana in prezent, nu se poate vorbi despre un dozaj standard pentru asemenea suplimente. Cu toate acestea, specialistii spun ca, in general, este ideal sa se consume zilnic intre 1-8 g de spirulina.

Inainte sa te apuci sa iei spirulina, discuta cu un medic, intrucat numai acesta iti va spune exact ce fel de supliment este mai potrivit pentru tine, cand si cum va trebui administrat etc.. Daca nu vei tine cont de sfaturile acestuia, se poate ajunge la supradoza. In aceasta situatie, vor interveni simptome neplacute precum: crampe, diaree, greata, varsaturi. 

De asemenea, ai in vedere si urmatorul aspect: in cazul in care spirulina este contaminata, ea iti va fi daunatoare pentru sanatatea sistemului digestiv, iti va da stari de oboseala sau tulburari de ritm cardiac. Iata de ce este bine sa achizitionezi numai spirulina despre care stii ca este sigura, ca a fost testata pentru toxine. 

Spirulina- precautii si atentionari speciale

Vei evita neaparat spirulina daca suferi de oricare dintre aceste afectiuni sau daca esti sub diferite tratamente, precum:

  • Boli autoimune- Spirulina este daunatoare intrucat activeaza sistemul imunitar si interfereaza cu medicamentele imunosupresoare

  • Daca ai fenilcetonurie- Aceasta este o boala genetica rara, care presupune ca in sange sa nu existe deloc/sa existe foarte putin dintr-o enzima care poate converti fenilalanina (un aminoacid din alimente) 

  • Daca ai tulburari care tin de coagularea sangelui- Medicamentele anticoagulante intra si ele in interactiune cu spirulina

  • Daca ai alergie la fructe de mare si la alge in general- Este posibil sa ai alergie si la spirulina!

In ceea ce priveste sarcina sau alaptarea, discuta neaparat cu un medic inainte sa consumi spirulina.