Zinc50 produse.

Arata 1 - 36 din 50 produse
Arata 1 - 36 din 50 produse

Zinc

Cand ai in vedere nutrientii cei mai benefici pentru organism, nu ar trebui sa excluzi nici zincul. Parcurge cu atentie textul de mai jos si afla de ce trebuie sa ne asiguram si dozele zilnice necesare din acest mineral!

Zincul- ce este

Zincul este un mineral de care organismul uman are nevoie in urmatoarele procese:

  • Sinteza ADN-ului

  • Producerea de reactii enzimatice

  • Functionarea normala a sistemului imunitar

  • Crestere si dezvoltare

  • Vindecarea leziunilor

Zincul- beneficii

Acest mineral este important pentru sanatate din urmatoarele motive:

Consolideaza imunitatea

Pe de o parte, zincul ajuta sistemul imunitar pentru ca indeparteaza stresul oxidativ si implicit scade riscul de aparitie a inflamatiei. Pe de alta parte, are capacitatea de a intensifica activitatea celulelor T, dar si a celor numite natural killer, astfel incat corpul sa poata fi protejat de infectii.  

Datorita acestor efecte, zincul este binevenit si pentru ca poate reduce perioada de refacere de dupa o boala infectioasa si poate scurta durata bolii respective. Mai multe studii au ajuns la concluzia ca persoanele care iau suplimente alimentare pe baza de zinc, daca se confrunta cu o raceala,  vor avea mai putin de suferit de pe urma simptomelor dezagreabile. 

Scade inflamațiile

Pentru ca poate elimina impactul stresului oxidativ si pentru ca reduce nivelurile anumitor proteine inflamatorii din corp, zincul are capacitatea de a indeparta inflamatia cronica, vinovata de producerea unor afectiuni grave (boli de inima, diabet, cancer sau maladii neurodegenerative). 

Un studiu a demonstrat ca persoanele adulte care au luat pentru o anumita perioada suplimente alimentare cu zinc s-au bucurat de o reducere a markerilor ce arata nivelul inflamatiei din organism.

Accelereaza procesul de vindecare a ranilor

In conditiile in care este important pentru sinteza colagenului, pentru functionarea sistemului imunitar si pentru indepartarea inflamatiilor, zincul este binevenit si in cazul vindecarii diferitelor leziuni ale pielii (de la simple taieturi sau arsuri pana la ulcerul diabetic). 

Pentru cele mai bune rezultate din acest punct de vedere, se recomanda administrarea de suplimente cu zinc pe anumite perioade.

Reduce din riscul de imbolnaviri asociate inaintarii in varsta

Cele mai importante proprietati ale zincului sunt:

  • Reduce stresul oxidativ (responsabil de accelerarea procesului de imbatranire)

  • Imbunatateste activitatea sistemului imunitar, stimuland raspunsul organismului la vaccinuri si scazand riscul imbolnavirii de gripe, de pneumonii etc. 

  • Protejeaza sanatatea ochilor, scazand riscul producerii degenerescentei maculare- Cele mai bune rezultate se obtin insa daca zincul va fi combinat cu antioxidanti precum vitaminele C si E

Amelioreaza acneea

Studiile au ajuns la concluzia ca persoanele care se confrunta cu acneea au de obicei lipsa de zinc. In acest context, pentru ameliorarea acestei afectiuni, se recomanda nu numai administrarea interna de suplimente alimentare cu zinc, dar si aplicarea topica de unguente care il contin. Asa se va putea ajunge la o reglare mai buna a productiei de sebum si va fi prevenita acumularea de bacterii, ce antreneaza declansarea acneei. 

Zincul- necesarul zilnic

Pentru o stare optima de sanatate, atat copiii, cat si adultii, ar trebui sa beneficieze in fiecare zi de urmatoarele doze de zinc:

  • Copiii pana la varsta de 6 luni: 2 mg pe zi

  • Copiii intre 7 luni si 3 ani: 3 mg pe zi

  • Copiii intre 4 si 8 ani: 5 mg pe zi

  • Copiii intre 9 si 13 ani: 8 mg pe zi

  • Adolescentii intre 14 si 18 ani: 9 mg pe zi

  • Femeile ce au cel putin varsta de 19 ani: 8 mg pe zi, 11 mg pe zi (in caz de sarcina), 12 mg pe zi (in alaptare)

  • Barbatii mai in varsta de 19 ani: 11 mg pe zi

Deficitul de zinc- cauze si simptome

Printre cele mai cunoscute motive pentru care o persoana ajunge sa aiba deficienta de zinc se numara:

  • Prezenta unor boli (cancer, maladii severe ale rinichilor, boala Crohn, diabetul, afectiuni ale ficatului, anumite forme de anemie, boli de pancreas, colita ulceroasa)

  • Lipsa consumului de alimente care contin zinc

  • Pierderea excesiva a zincului din organism

  • Dieta vegetariana

  • Abuzul de alcool

  • Inaintarea in varsta

Simptomele cele mai comune ale lipsei de zinc se refera la:

  • Intarzieri in crestere si dezvoltare

  • Functionarea deficitara a sistemului imunitar

  • Diminuarea apetitului

Daca este vorba despre un deficit sever de zinc, atunci pot fi vizibile simptome precum:

  • Scaderea brusca in greutate

  • Intarzieri in maturizarea organelor sexuale

  • Leziuni ale pielii care se vindeca greu

  • Episoade frecvente de diaree

  • Letargie

  • Nu se mai simte gustul la fel ca de obicei (este mult diminuat)

  • Caderea abundenta a parului

Zincul- surse naturale

Medicii recomanda sa ne straduim, pe cat posibil, sa ne asiguram o buna parte din necesarul zilnic de zinc prin intermediul alimentatiei. Printre alimentele ce sunt sursa de zinc se numara:

  • carnea (de pui, de vita, de porc)

  • stridiile

  • crabul, homarul

  • legume (naut, linte)

  • seminte ( de canepa de exemplu)

  • nuci (caju, migdale)

  • lactate

  • oua

  • cereale integrale

  • ciocolata neagra

Zincul- suplimente alimentare

La fel ca orice alt supliment alimentar, nu se va administra nici zincul fara a avea recomandarea unui medic. Numai acesta va sti sa iti indice tipul de supliment care este cel mai adecvat pentru tine, in conditiile in care exista mai multe feluri:

  • zincul gluconat (se absoarbe fara dificultate si este utilizat si in diferite medicamente pentru tratarea racelii, cum ar fi spray-urile nazale sau dropsurile)

  • zincul acetat

  • sulfatul de zinc

  • zincul picolinat (s-a constatat ca se absoarbe foarte bine in organism)

  • zincul orotat (una dintre cele mai cunoscute formule pentru suplimentele alimentare)

  • zincul citrat (și acesta se absoarbe bine)

Daca se ia in dozele prescrise, zincul nu va crea reactii adverse decat in cazuri izolate. De exemplu, poate provoca senzatie de greata, varsaturi, diaree sau dureri de stomac. De asemenea, exista posibilitatea, cand doza zilnica se apropie de 40 mg, sa apara simptome similare racelii sau gripei (febra, dureri de cap, oboseala, tuse). 

Suplimentele cu zinc pot fi administrate atat pe cale orala, cat si pe cale injectabila sau prin aplicatii topice. 

In privinta administrarii interne, suplimentele cu zinc se recomanda: 

  • Pentru o deficienta de zinc diagnosticata- In functie de severitatea acesteia, se poate administra doza specifica pentru o anumita varsta, de 2-3 ori pe zi, timp de 6 sau de 12 luni

  • Pentru o afectiune genetica legata de excesul de cupru din organism: se va lua zinc de 2-3 ori pe zi, cate 25-30 mg 

  • Pentru acnee: 30-150 mg 

  • Pentru degenerescenta maculara: se vor lua cam 80 mg zinc, alaturi de cupru, vitamina E si C

  • Pentru anorexie: 14-50 mg zinc pe zi 

  • Pentru depresie: 25 mg zinc pe zi, timp de 12 saptamani, alaturi de tratament specific

  • Pentru raceli: o cantitate de 4, 5-24 mg zinc, la fiecare 2 ore, daca este vorba de simptome severe (in acest caz, se va merge pe comprimate de supt cu zinc)

  • Pentru diminuarea capacitatii de a simti gustul: 140-450 mg zinc, divizate de 3 ori pe zi, cam 4 luni

  • Pentru crampe musculare frecvente: 220 mg zinc, de 2 ori pe zi, timp de 12 saptamani

  • Pentru osteoporoza: este ideala o combinatie de zinc, magneziu, calciu si cupru

  • Pentru ulcere digestive: 220 mg sulfat de zinc, de 3 ori pe zi, timp de 3-6 saptamani

  • Pentru anemie falciformă (cu celule sickle): 220 mg sulfat de zinc pe zi, pe o anumita perioada

  • Pentru dureri de picioare cauzate de o circulatie venoasa deficitara: 220 mg sulfat de zinc, pe o perioada strict recomandata de medic

  • Pentru negi: 400-600 mg sulfat de zinc pe zi, timp de 2-3 luni

Referitor la administrarea de zinc prin aplicații topice, motivele pentru care se recurge de obicei la așa ceva pot fi:

  • Acneea

  • Ulcerul varicos

  • Negii

  • Ulcerul diabetic

  • Fomele  moderate ale gingivitei

  • Herpes labial

  • Respiratie urat mirositoare (in acest caz, trebuie folosita o apa de gura cu zinc, dropsuri sau guma de mestecat care sa aiba si zinc in componenta)

Zincul pe cale venoasa va fi administrat in oricare dintre urmatoarele situatii:

  • Arsuri

  • Diminuarea semnificativa a capacitatii de a simti gustul

  • O infectie a pielii cauzata de parazitul Leishmania, numita Leishmanioza (aceasta se manifesta cutanat, muco-cutanat sau visceral, putand duce la infectii severe in organism)

La copii, zincul poate fi administrat în aceleași forme ca la adulți. De regulă, se  recomandă în următoarele cazuri: 

  • Pentru deficitul de zinc (numai dupa confirmarea medicului pediatru)

  • Pentru tulburările legate de deficitul de atentie (ADHD)

  • Pentru tulburari alimentare (anorexie nervoasa)

  • Pentru iritatiile de scutec

  • Pentru raceli severe

  • Pentru episoadele diareice puternice

  • Pentru infectia cu parazitul Leishmania

  • Pentru pneumonii

  • Pentru infectiile bacteriene digestive puternice, precum sunt cele determinate de bacteria Shigella

  • Pentru anemia falciforma

  • Pentru deficitul de vitamina A (se iau cate 20 mg de zinc timp de 14 zile, dupa care in ziua a 14-a, se iau 200,000 IU de vitamina A uleioasa. Acest tratament se utilizeaza de obicei pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 1 si 3 ani)

  • Pentru acnee

Suplimentele cu zinc- posibile interacțiuni

Medicii atrag atentia asupra urmatorului aspect: zincul interactioneaza cu numeroase medicamente, interactiunea fiind usoara sau moderata. De cele mai multe ori insa, este vorba despre interactiunea moderata.

In privinta celei usoare, s-a constatat ca suplimentele pe baza de zinc interactioneaza cu anumite medicamente diuretice (cum ar fi Amiloride/ Midamor de exemplu).

O interactiune moderata are loc intre zinc si:

  • Antibioticele din clasa Quinolonelor (precum Ciprofloxacin de pilda)

  • Tetraciclina

  • Penicilina

  • Cisplatin (un medicament folosit pentru tratarea cancerului)