Calciu95 produse.

Arata 1 - 48 din 95 produse
Arata 1 - 48 din 95 produse

Esti in categoria Calciu

Calciul - ce este

Calciul reprezinta mineralul din corpul uman care se afla in cea mai mare cantitate. El se gaseste cel mai mult in oase si dinti, dar nu lipseste nici din sange, muschi sau diferite tesuturi. Calciul din oase se foloseste ca o rezerva ce poate fi eliberata cand organismul o cere.

Calciul - beneficii pentru sanatate

Alaturi de mentinerea sanatatii oaselor si dintilor, calciul are si alte efecte pozitive pentru organism, cum ar fi:

Calciu scade riscul de aparitie a diabetului de tip 2

Acest beneficiu este posibil cand aportul de calciu este dublat de unul corect de vitamina D. Astfel, cei doi nutrienti actioneaza sinergic in urmatoarele scopuri: imbunatatirea raspunsului la insulina, tinerea sub control a glicemiei de dupa mesele bogate, diminuarea nivelul inflamatiei cronice din corp (aceasta creste posibilitatea dezvoltarii diabetului) si prevenirea sindromului metabolic (asociat in majoritatea cazurilor cu diabetul).

Calciu previne diminuarea masei osoase la femeile aflate in postmenopauza

Asa cum s-a mentionat anterior, menopauza este insotita si de un declin al estrogenului.

Studiile au arata insa ca femeile care se afla in perioada de menopauza sau de postmenopauza si au grija sa ia suplimente alimentare cu calciu (sa ajunga cam la 1000 mg pe zi), vor fi mai putin predispuse la reducerea densitatii masei osoase si la aparitia osteoporozei. 

Calciu scade din intensitatea simptomelor sindromului premenstrual

Mai multe cercetari au ajuns la concluzia ca femeile care au deficit de calciu se confrunta mai des cu simptomele neplacute generate de sindromul premenstrual. O explicatie pentru acest fenomen este: la femeile cu deficit de calciu sunt prezente si niveluri mai mari ale estrogenului.

Pentru scaderea ratei aparitiei sindromului premenstrual, se recomanda ca zi de zi sa se consume alimente bogate in calciu. 

Calciu pentru sanatatea orala 

Nu numai ca acest mineral are grija de dinti, intarind smaltul, dar pastreaza si sanatatea gingiilor. In plus, datorita lui, bacteriile responsabile de aparitia cariilor nu vor mai adera atat de usor la dinti si la gingii. 

Calciu faciliteaza eliminarea kilogramelor in plus

Alaturi de un aport corect de calciu prin intermediul alimentatiei, nutritionistii recomanda si administrarea de suplimente pe baza sa daca se doreste mentinerea unei greutati corporale optime. Explicatia pentru acest beneficiu oferit de calciu este urmatoarea: calciul influenteaza modul in care grasimile sunt depozitate si descompuse in organism. Astfel, cu cat in celule se regaseste mai mult calciu, cu atat se vor arde mai multe grasimi.

Calciu contribuie la reducerea stresului fizic şi psihic, dar si a oboselii cronice.

 

Calciul - doza zilnica recomandata

In vederea pastrarii starii de sanatate si pentru prevenirea oricaror dintre problemele mentionate mai sus, se recomanda, in functie de varsta pe care o avem, sa beneficiem zilnic de urmatoarele cantitati de calciu:

  • Bebelusii de pana la 6 luni: 200 mg pe zi

  • Bebelusii intre 6 si 12 luni: 260 mg pe zi

  • Copiii intre 1 si 3 ani: 700 mg pe zi

  • Copiii intre 4 si 8 ani: 1000 mg pe zi

  • Copiii intre 9 si 13 ani: 1300 mg pe zi

  • Adolescentii intre 14 si 18 ani: 1300 mg pe zi

  • Adultii cu varsta intre 19 si 50 de ani au nevoie de 1000 mg pe zi

  • Femeile de dupa varsta de 51 de ani au nevoie de 1200 mg pe zi

  • Barbatii cu varsta cuprinsa intre 50 si 70 de ani au nevoie de 1000 mg pe zi

  • Barbatii mai in varsta de 70 de ani au nevoie de 1200 mg pe zi

Deficitul de calciu - simptome

Poti sa iti dai seama daca este vorba despre un deficit de calciu dupa urmatoarele manifestari:

  • Crampe, spasme sau dureri musculare

  • Stare de oboseala accentuata

  • Frecvente stari depresive

  • Par fragil

  • Unghii moi

  • Stari foarte neplacute legate de sindromul premenstrual

  • Osteopenie (reducerea densitatii osoase)

  • Osteoporoza

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a administra calciu?

Este necesar sa luati calciu cu alimente, deoarece corpul dvs. absoarbe mai usor în acest fel. Puteți lua citrat de calciu pe stomacul gol sau cu alimente. Pentru a maximiza absorbția de calciu, nu luați mai mult de 500 mg o dată, puteti in schimb lua un supliment de 500 mg dimineața și altul seara.

Ce alimente mentin nivelul de calciu optim in organism?

Alimentele bogate în calciu includ: produse lactate precum lapte, brânză și iaurt. legume verzi închise, cum ar fi varza, spanacul și broccoli. fasole alba. sardine. pâine întărită cu calciu, cereale, produse din soia și sucuri de portocale.

Suplimentele alimentare cu calciu

De obicei, medicul va recomanda administrarea suplimentelor cu calciu daca te afli in oricare dintre urmatoarele situatii:

  • Ai o afectiune care impiedica organismul tau sa absoarba corect calciul (cum ar fi bolile inflamatorii intestinale de pilda)

  • Ai facut un tratament cu corticosteroizi pentru o perioada lunga de timp

  • Ai osteoporoza 

  • Urmezi o dieta vegetariana

  • Ai intoleranta/alergie la proteina lactica

  • Ai o dieta prea bogata in proteine si in sodiu, ceea ce a determinat o eliminare excesiva a calciului

Exista mai multe tipuri de suplimente alimentare cu calciu, in functie de forma sub care se regaseste acesta. Astfel, se poate vorbi de: carbonat de calciu, citrat de calciu, calciu lactic, gluconat de calciu. Cele mai folosite sunt insa carbonatul de calciu si citratul de calciu.

De obicei, se recomanda ca doza recomandata de calciu sa fie administrata in 2 prize. Ideal este ca din suplimente sa fie asigurate cam 500 mg de calciu pe zi, iar restul necesarului sa fie din alimentatie. 

Suplimentele cu calciu - masuri de precautie

Cand se ia in dozele recomandate de catre un specialist, suplimentele alimentare cu calciu sunt in general foarte bine tolerate. Doar in unele cazuri se poate vorbi de unele stari neplacute, cum ar fi prezenta balonarilor.

Dar depasirea dozei de 2000 de mg pe zi este periculoasa, intrucat poate duce la urmatoarele complicatii:

  • Aparitia calculilor renali

  • Blocaj renal

  • Cresterea riscului de aparitie a unui infarct miocardic

Cand este administrat intravenos, calciul este sigur atata timp cat nu se fac excese, la fel cum este si cand este vorba despre administrarea pe cale orala.

La Plantum.ro gasesti calciu de la cei mai cunoscuti producatori, precum:

Calciu efervescent de la Yasenka

Calciu de la Rotta Natura de 30 si 90 de capsule

Calciu organic de la Herbagetica la 30, 60 si 120 de capsule

Calciu de la Favisan

Calciu de la Solgar

Calciu lactic de la Alevia la 20, 30 si 60 comprimate

Calciu de la Adams Vision

Calciu coral de la Pro Natura la 30, 60 si 150 capsule

Calciu in combinatie cu magneziu si zinc lipozomal de la Biocyte