Calciu68 produse.

Arata 1 - 36 din 68 produse
Arata 1 - 36 din 68 produse

Calciu

Cand te gandesti la nutrientii cei mai valorosi pentru sanatatea organismului, nu trebuie sa omiti nicicand calciul. Asa cum vei descoperi si din textul de mai jos, acesta are multiple roluri benefice, fiind vital pentru prevenirea unor afectiuni periculoase. De asemenea, nu uita, cand este vorba despre administrarea suplimentelor pe baza de calciu, sa nu eziti sa consulti un medic, astfel incat sa nu te expui niciunui fel de pericol.

Calciul- ce este

Calciul reprezinta mineralul din corpul uman care se afla in cea mai mare cantitate. El se gaseste cel mai mult in oase si dinti, dar nu lipseste nici din sange, muschi sau diferite tesuturi. Calciul din oase se foloseste ca o rezerva ce poate fi eliberata cand organismul o cere.

Concentratia calciului din corp tinde sa se diminueze pe masura ce inaintam in varsta, in conditiile in care este eliminat prin transpiratie, prin celulele pielii si, in cazul femeilor, nivelul sau este influentat de hormoni. Mai exact, este vorba despre scaderea treptata a estrogenului, ce afecteaza absorbtia calciului.

Calciul- beneficii pentru sanatate

Alaturi de mentinerea santatii oaselor si dintilor, calciul are si alte efecte pozitive pentru organism, cum ar fi:

Scade riscul de aparitie a diabetului de tip 2

Acest beneficiu este posibil cand aportul de calciu este dublat de unul corect de vitamina D. Astfel, cei doi nutrienti actioneaza sinergic in urmatoarele scopuri: imbunatatirea raspunsului la insulina, tinerea sub control a glicemiei de dupa mesele bogate, diminuarea nivelul inflamatiei cronice din corp (aceasta creste posibilitatea dezvoltarii diabetului) si prevenirea sindromului metabolic (asociat in majoritatea cazurilor cu diabetul).

Pentru cele mai bune rezultate, medicii recomanda si administrarea de suplimente cu calciu  si cu vitamina D3. 

Previne diminuarea masei osoase la femeile aflate in postmenopauza

Asa cum s-a mentionat anterior, menopauza este insotita si de un declin al estrogenului.

Studiile au arata insa ca femeile care se afla in perioada de menopauza sau de postmenopauza si au grija sa ia suplimente alimentare cu calciu (sa ajunga cam la 1000 mg pe zi), vor fi mai putin predispuse la reducerea densitatii masei osoase si la aparitia osteoporozei. 

Scade din intensitatea simptomelor sindromului premenstrual

Mai multe cercetari au ajuns la concluzia ca femeile care au deficit de calciu se confrunta mai des cu simptomele neplacute generate de sindromul premenstrual. O explicatie pentru acest fenomen este: la femeile cu deficit de calciu sunt prezente si niveluri mai mari ale estrogenului.

Pentru scaderea ratei aparitiei sindromului premenstrual, se recomanda ca zi de zi sa se consume alimente bogate in calciu. 

Are grija de sanatatea orala 

Nu numai ca acest mineral are grija de dinti, intarind smaltul, dar pastreaza si sanatatea gingiilor. In plus, datorita lui, bacteriile responsabile de aparitia cariilor nu vor mai adera atat de usor la dinti si la gingii. 

Faciliteaza eliminarea kilogramelor in plus

Alaturi de un aport corect de calciu prin intermediul alimentatiei, nutritionistii recomanda si administrarea de suplimente pe baza sa daca se doreste mentinerea unei greutati corporale optime. Explicatia pentru acest beneficiu oferit de calciu este urmatoarea: calciul influenteaza modul in care grasimile sunt depozitate si descompuse in organism. Astfel, cu cat in celule se regaseste mai mult calciu, cu atat se vor arde mai multe grasimi.

Calciul- doza zilnica recomandata

In vederea pastrarii starii de sanatate si pentru prevenirea oricaror dintre problemele mentionate mai sus, se recomanda, in functie de varsta pe care o avem, sa beneficiem zilnic de urmatoarele cantitati de calciu:

  • Bebelusii de pana la 6 luni: 200 mg pe zi

  • Bebelusii intre 6 si 12 luni: 260 mg pe zi

  • Copiii intre 1 si 3 ani: 700 mg pe zi

  • Copiii intre 4 si 8 ani: 1000 mg pe zi

  • Copiii intre 9 si 13 ani: 1300 mg pe zi

  • Adolescentii intre 14 si 18 ani: 1300 mg pe zi

  • Adultii cu varsta intre 19 si 50 de ani au nevoie de 1000 mg pe zi

  • Femeile de dupa varsta de 51 de ani au nevoie de 1200 mg pe zi

  • Barbatii cu varsta cuprinsa intre 50 si 70 de ani au nevoie de 1000 mg pe zi

  • Barbatii mai in varsta de 70 de ani au nevoie de 1200 mg pe zi

Deficitul de calciu- cauze

Deficienta de calciu este cunoscuta si sub denumirea de hipocalcemie si are cauze variate, precum:

  • Deficitul de vitamina D

  • Consumul ridicat de magneziu

  • Expunerea la mercur

  • Folosirea prelungita a unor medicamente pentru chimioterapie sau pe baza de corticosteroizi

  • Deficitul de hormoni tiroidieni

  • Utilizarea excesiva a laxativelor

  • Bolile inflamatorii intestinale

  • Interventii chirurgicale la nivelul tractului digestiv

  • Pancreatita

  • Maladii renale grave

  • Consuml excesiv de cafeina sau de alcool

  • Intoleranta sau alergia la proteina lactica

  • Osteoporoza

  • Alimentatia vegetariana

  • Tulburari alimentare (bulimie sau anorexie)

Deficitul de calciu- simptome

Poti sa iti dai seama daca este vorba despre un deficit de calciu dupa urmatoarele manifestari:

  • Crampe, spasme sau dureri musculare

  • Stare de oboseala accentuata

  • Frecvente stari depresive

  • Par fragil

  • Unghii moi

  • Stari foarte neplacute legate de sindromul premenstrual

  • Osteopenie (reducerea densitatii osoase)

  • Osteoporoza

Deficitul de calciu- posibile complicatii

O astfel de problema de sanatate nu trebuie sub nicio forma neglijata intrucat are consecinte care de care mai serioase, precum:

  • Dureri cronice, atat osoase cat si musculare

  • Fracturi

  • Diferite afectiuni ale pielii

  • Stari depresive

  • Aparitia convulsiilor

  • Probleme dentare 

Calciul- surse din dieta

Medicii spun ca este ideal sa ne asiguram aportul zilnic de calciu mai ales prin intermediul alimentatiei. Printre alimentele in care se gaseste acest mineral se afla:

  • Produsele lactate

  • Nuci si seminte (fistic, susan, migdale)

  • Broccoli

  • Spanac

  • Smochine

  • Anumite alge

  • Boabele

  • Tofu

  • Coaja de oua

  • Cerealele si sucurile fortificate cu calciu

Suplimentele alimentare cu calciu

De obicei, medicul va recomanda administrarea suplimentelor cu calciu daca te afli in oricare dintre urmatoarele situatii:

  • Ai o afectiune care impiedica organismul tau sa absoarba corect calciul (cum ar fi bolile inflamatorii intestinale de pilda)

  • Ai facut un tratament cu corticosteroizi pentru o perioada lunga de timp

  • Ai osteoporoza 

  • Urmezi o dieta vegetariana

  • Ai intoleranta/alergie la proteina lactica

  • Ai o dieta prea bogata in proteine si in sodiu, ceea ce a determinat o eliminare excesiva a calciului

Exista mai multe tipuri de suplimente alimentare cu calciu, in functie de forma sub care se regaseste acesta. Astfel, se poate vorbi de: carbonat de calciu, citrat de calciu, calciu lactic, gluconat de calciu. Cele mai folosite sunt insa carbonatul de calciu si citratul de calciu.

De obicei, se recomanda ca doza recomandata de calciu sa fie administrata in 2 prize. Ideal este ca din suplimente sa fie asigurate cam 500 mg de calciu pe zi, iar restul necesarului sa fie din alimentatie. 

Suplimentele cu calciu- masuri de precautie

Cand se ia in dozele recomandate de catre un specialist, suplimentele alimentare cu calciu sunt in general foarte bine tolerate. Doar in unele cazuri se poate vorbi de unele stari neplacute, cum ar fi prezenta balonarilor.

Dar depasirea dozei de 2000 de mg pe zi este periculoasa, intrucat poate duce la urmatoarele complicatii:

  • Aparitia calculilor renali

  • Blocaj renal

  • Cresterea riscului de aparitie a unui infarct miocardic

Cand este administrat intravenos, calciul este sigur atata timp cat nu se fac excese, la fel cum este si cand este vorba despre administrarea pe cale orala.

Ca sa fii sigur/a ca nu vei ajunge la un exces de calciu, discuta neaparat cu un medic inainte sa iei suplimente care il contin. 

Suplimentele pe baza de calciu- atentionari speciale

Trebuie sa stii ca administrarea de calciu trebuie efectuata cu mare grija in oricare dintre urmatoarele situatii:

  • In sarcina- Prea  mult calciu in aceasta perioada poate sa afecteze hormonii tiroidieni ai fatului sau sa il predispuna la convulsii

  • In caz de hipotiroidism- Calciul interfereaza cu tratamentul de substitutie hormonala, de aceea ar trebui luat la cel putin 4 ore distanta fata de acesta

  • In caz de exces de calciu in sange, din cauza disfunctionalitatilor paratiroidei, nu se vor administra suplimente cu calciu

  • Daca exista afectiuni renale, consumul de calciu trebuie monitorizat foarte atent pentru a nu se ajunge la calculi renali

  • Daca este vorba despre afectiuni care presupun un nivel scazut al acizilor din stomac- Pentru o absorbtie corecta a calciului, suplimentele se vor lua la mese

  • In situatia unor afectiuni precum hiperfosfatemia (prea mult fosfor) sau hipofosfatemia (prea putin fosfor), calciul se va lua cu maxima prudenta, numai la recomandarea stricta a unui medic, pentru a nu se ajunge la un dezechilibru major in organism

  • Copiii vor primi suplimente cu calciu numai la recomandarea unui medic pediatru, avand grija sa se respecte strict schema de tratament

Suplimente cu calciu- interactiuni

Nu se va administra sub nicio forma calciu persoanelor care urmeaza un tratament cu antibioticul numit Ceftriaxona (folosit pentru tratarea unor infectii bacteriene severe, precum meningita bacteriana sau pneumonia pneumococica), intrucat poate afecta iremediabil rinichii si plamanii.

In acelasi timp, trebuie sa stii ca suplimentele alimentare cu calciu interactioneaza moderat si cu urmatoarele medicamente:

  • Antibioticele din clasa Quinolonelor

  • Tetraciclina

  • Bifosfonatii (utili pentru tratarea pierderii densitatii osoase)

  • Dovonex (folosit in tratarea psoriazisului)

  • Unele medicamente pentru tratamentul afectiunilor cardiace (cum este Digoxin de pilda)

  • Hormonii de substitutie tiroidiana (Levotiroxina de pilda)

  • Diureticele

  • Unele medicamente pentru tratarea hipertensiunii arteriale (precum Verapamil de exemplu)