Vitamina E30 produse.

Arata 1 - 30 din 30 produse
Arata 1 - 30 din 30 produse

Vitamina E

Printre nutrientii valorosi, de care trebuie să beneficiem zi de zi, se afla si vitamina E. Asa cum vei descoperi din articolul de mai jos, aceasta se distinge mai ales prin rolul de antioxidant. Tocmai datorita acestei calitati ale sale, ea este oricand binevenita in vederea mentinerii unei stari de sanatate optime, indiferent de varsta pe care o avem. 

Vitamina E - ce este

Aceasta vitamina este solubila in grasime, fiind existenta in mai multe forme, dar singura care este utilizata de corpul uman este cea numita alpha-tocopherol.

Vitamina E - beneficii 

Contribuie la functionarea normala a sistemului imunitar

Studiile au ajuns la concluzia ca vitamina E, fiind un puternic antioxidant, mentine functionarea normala a celulelor care compun sistemul imunitar. In plus, gratie vitaminei E, aceste celule vor fi mai bine protejate contra stresului oxidativ, ceea ce protejeaza organismul nu numai de aparitia bolilor infectioase, ci si de cele cronice (mai ales cele cardiace).

Este un antioxidant eficient

Fie ca este vorba despre vitamina E regasita in diferite alimente, fie ca este vorba despre aceea preluata din suplimentele alimentare, aceasta se depoziteaza in organism si va proteja celulele si organele in fata stresului oxidativ, responsabil de aparitia maladiilor care de care mai serioase (inclusiv a cancerului). 

Tot datorita proprietatii sale de antioxidant, vitamina E prelungeste viata celulelor si incetineste procesul de imbatranire. 

Ofera o protectie suplimentara contra factorilor nocivi

Un alt beneficiu semnificativ al vitaminei E este ca protejeaza organismul in fata unor factori de mediu sau a unora legati de stilul de viata, care sunt daunatori pentru sanatatea noastra. De exemplu, vitamina E asigura protectie in fata poluarii, a expunerii la fumul de tigara sau la razele ultraviolete. 

Are grija de sanatatea ochilor

Intrucat are efectul unui antioxidant, vitamina E previne imbolnavirea ochilor, in special degenerescenta maculara ce poate interveni odata cu inaintarea in varsta. Mai mult decat atat, ea este capabila, mai ales daca este asociata si cu alti nutrienti (precum zincul sau cuprul), sa diminueze riscul de aparitie a cataractei. 

Reduce din riscul instalarii unui declin cognitiv

Membranele celulare ale celulei nervoase (neuronul) sunt bogate in acizi grasi polisaturati, de aceea prezenta vitaminei E este benefica la nivelul lor din urmatorul motiv: va impiedica actiunea nefasta a stresului oxidativ. De aceea, neuronii vor fi mai bine aparati in fata degradarii, micsorandu-se din riscul declansarii unor boli neurodegenerative.

Vitamina E- beneficii pentru piele si pentru unghii

Vitamina E este esentiala in prevenirea si ameliorarea unor probleme ale pielii si unghiilor, actionand astfel:

Previne ridurile, atat pe cele fine, cat si pe cele mai profunde

Pentru ca are capacitatea de a hidrata bine pielea, aceasta va avea mai putine tendinte de a se usca, de a-si pierde elasticitatea si de a imbatrani. Practic, datorita vitaminei E, procesul de imbatranire va incetini si nici ridurile nu vor mai aparea cu usurinta.

Sprijina vindecarea ranilor

Suplimentele alimentare cu vitamina E si aplicatiile topice cu aceasta vitamina, sub forma de ulei, sunt considerate solutii ideale pentru a reda sanatatea pielii, promovand vindecarea celulelor si  antrenand astfel o vindecare mai rapida in caz de diferite leziuni.

Este de ajutor in caz de diferite afectiuni dermatologice

Un studiu a ajuns la concluzia ca vitamina E, administrata pe cale orala, descrește nivelul de imunoglobulina la persoanele care sufera din cauza dermatitei atopice si reduce din severitatea simptomelor neplacute (precum iritatia si mancarimile). 

In acelasi timp, vitamina E este utila si pentru cazurile de psoriazis, cu conditia ca acestea sa nu fie severe.

Reduce din aspectul cicatricilor

Atat vitamina E administrata pe cale orala, cat si aceea aplicata pe piele, este de folos cand vine vorba despre diminuarea aspectului dezagreabil produs de cicatrici, grabind vindecarea.

Amelioreaza arsurile solare

Pentru ca hidrateaza bine pielea si pentru ca sprijina regenerarea celulara, aplicatiile topice de ulei de vitamina E sunt excelente in caz de arsuri solare.

Asigura sanatatea unghiilor

Marele merit al vitaminei E, din acest punct de vedere, este ca previne asa-numitul „sindrom al unghiei galbene”, care determina nu numai modificarea culorii unghiei, ci si aparitia exfolierii si a crapaturilor. 

Vitamina E - beneficii pentru par

Si in cazul parului vitamina E este una dintre cele mai utile vitamine intrucat:

  • Promoveaza un scalp sanatos- Protejand contra actiunii radicalilor liberi, vitamina E ocroteste foliculii de par, stimulandu-le cresterea si regenerarea

  • Previne caderea parului- Tot pentru ca are rolul unui antioxidant si pentru ca pastreaza sanatatea foliculilor de par, vitamina E  este de folos si pentru a se reduce cat mai mult din posibilitatea caderii parului

  • Confera stralucire- Intrucat asigura un strat suplimentar de protectie la nivelul pielii scalpului si a foliculilor de par, diminuand totodata din efectele nocive care apar din cauza unor factori precum expunerea la chimicale, exces de caldura etc. vitamina E poate oferi un plus de stralucire parului

Vitamina E - doza zilnica recomandata

Recomandarea de vitamina E pentru adolescentii de peste 14 ani si pentru adulti este de 15 mg ( 22 UI) pe zi. Si pentru femeile insarcinate se recomanda aceeasi doza.

In schimb, este bine ca o femeie care alapteaza sa beneficieze zilnic de aproximativ 19 mg (28 UI) de vitamina E.

In cazul copiilor, doza de vitamina E se stabileste tot in functie de varsta, astfel:

  • Copiii intre 1 si 3 ani au nevoie de 6 mg (9 UI) pe zi

  • Copiii intre  4 si 8 ani au nevoie de 7 mg (10, 5 UI) pe zi

Vitamina E - semnele unui deficit

Deficitul de vitamina E este rar, dar poate fi totusi prezent in oricare dintre urmatoarele cazuri: 

  • la bebelusii nascuti prematur

  • la persoanele care sufera de afectiuni care determina malabsorbtia (cum ar fi boala Crohn sau fibroza chistica)

  • la persoanele care au abetalipoproteinemie (o afectiune genetica foarte rara, care consta in incapacitatea corpului de a absorbi grasimile si vitaminele solubile in grasimi)

Printre manifestarile care insotesc o lipsa de vitamina E se numara:

  • imunitate slabita

  • ataxie (aceasta afectiune presupune miscari dezordonate si tulburari de echilibru)

  • retinopatie (deteriorarea aparuta la nivelul retinei)

  • neuropatie la nivelul nervilor periferici (manifestata prin slabiciune, amortire si dureri la nivelul extremitatilor)

Vitamina E - surse provenite din alimente

Printre alimentele cele mai bogate in vitamina E se afla:

  • uleiurile vegetale

  • semintele de floarea-soarelui

  • migdalele

  • arahidele si untul de arahide

  • nucile

  • alunele

  • dovleacul

  • morcovii

  • spanacul

  • ardeiul gras rosu

  • cartofii dulci

  • sparanghelul

  • rosiile

  • avocado

  • mango etc.

Vitamina E si suplimentele alimentare

Alaturi de alimentatie, suplimentele alimentare sunt o modalitate la indemana pentru a ne asigura o mare parte din necesarul de vitamina E.

In ceea ce priveste administrarea pe cale orala, s-a constatat ca vitamina E este sigura pentru majoritatea persoanelor, mai ales daca nu se depaseste doza zilnica recomandata (22 UI). Dar daca doza de vitamina E este prea mare, pot surveni efecte nedorite, precum:

  • tulburari digestive (greata, varsaturi, crampe, diaree)

  • stare de slabiciune

  • dureri de cap

  • vedere incetosata

  • iritatii si/sau vanatai

  • intensificarea hemoragiilor

De aceea, este neaparat necesar sa te consulti cu un medic inainte sa te apuci sa iei suplimente alimentare cu vitamina E. 

In privinta aplicatiilor topice, se poate spune ca vitamina E este sigura pentru cele mai multe persoane, dar ea nu trebuie aplicata in cazul in care exista infectii sau reactii alergice.

Vitamina E - atentionari speciale

Inainte sa iei suplimente alimentare cu vitamina E, tine minte ca trebuie sa discuti cu un medic, intrucat pot fi situatii in care aceasta nu este binevenita sau trebuie dozata cu mare atentie. Iata cateva exemple in acest sens: 

  • Daca urmeaza sa se efectueze o interventie chirurgicala- Pentru ca poate intensifica hemoragiile, administrarea de vitamina E trebuie oprita cu cel putin 2 saptamani inainte 

  • Daca exista un deficit major de vitamina K sau alte tulburari care implica probleme de coagulare a sangelui - Vitamina E poate sa blocheze mai mult coagularea sangelui la persoanele care au deja o astfel de problema

  • Daca a existat un accident vascular- Este preferabil ca vitamina E sa fie evitata, mai ales in doze mari

  • Daca exista anumite afectiuni hepatice- Spre exemplu, vitamina E, luata pe o perioada prelungita, poate sa creasca rezistenta la insulina in cazul persoanelor care au ficatul gras

  • Daca s-a efectuat o angioplastie- In acest caz, vitamina E nu este recomandata

Nu uita ca, pentru a fi in deplina siguranta, nu este recomandabil sa iei suplimente alimentare cu vitamina E in perioada sarcinii sau in perioada de alaptarii fara sa ai o discutie si cu medicul.

Vitamina  E - interactiuni cu diferite medicamente

Despre vitamina E  se stie ca are o interactiune moderata  cu medicamente cum ar fi:

  • Ciclosporinele (medicamente utilizate in scopul prevenirii respingerii unui transplant)

  • Anticoagulantele

  • Anumite medicamente folosite in cadrul chimioterapiei

  • Statinele (cu rol in scaderea colesterolului)

  • Suplimentele alimentare care contin si vitamina B3